شناسهٔ خبر: 24200189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سردار سلامی: صدها موشک شلیک شود چه خاکی بر سر خود می‌کنند؟

سیاست > نظامی - جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ادعای نتانیاهو گفت: آن‌ها می‌گویند لاشه موشکی که نمایش داده‌اند ایرانی است و ما به صراحت آن را رد می‌کنیم اما یک سوال وجود دارد و آن هم این‌که چگونه سیستم‌های ضد موشک آمریکا نتوانست کاری کند و اگر صدها هزار موشک شلیک شود چه خاکی بر سر خود می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه پاسداران گفت: حضور عظیم مردم در راهپیمایی 22 بهمن بسیار معنابخش، الهام‌بخش، متفاوت و پیام‌آفرین بود، این حضور دل‌ همه هوادارن انقلاب اسلامی را مستحکم و فضای انقلابی‌گری جامعه را بازسازی کرد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* امروز ما برای دفاع از کشورمان نیازمند هیچ کشوری نیستیم‌.

* آمریکا در روزگاری مدیریت جهانی را برعهده داشت و انگلیس، صدام، کشورهای مرتجع عرب و رژیم صهیونستی را برای مقابله با ایران مدیریت می‌کرد؛ امروز جایگاه آمریکا تنزل پیدا کرده است و آمریکا و صهیونست به هنرپیشه‌های مضحک تبدیل شده‌اند.

* زمانی‌که ما در محاصره و تحریم بودیم به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کردیم؛ در اوج تحریم به دانش فضایی رسیدیم. زمانی‌که دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کردند به دانش هسته‌ای دست پیدا کردیم.

* آن‌ها می‌گویند لاشه موشکی که نمایش داده‌اند ایرانی است و ما به صراحت آن را رد می‌کنیم اما یک سوال وجود دارد و آن هم این‌که سامانه‌های ضد موشک تاد و پاتریوت آمریکایی که در اختیار عربستان سعودی است در مقابله این موشک چه می‌کرده است که نتوانسته آن را بزند و آنها بدنه موشک که بیشترین سطح مقطع راداری را دارد به نمایش گذاشته‌اند. آن‌ها که نمی‌توانند موشک را بزنند اگر صدها فروند موشک بر سر آنها فرود آید چه خاکی بر سر می‌کنند؟

* امروز افرادی که هیچ کارآمدی و جاذبه سیاسی ندارند، نامه‌هایی می‌نویسند که این نامه‌ها در حقیقت برای انتقام از نظام است چون آنها امروز از قدرت محروم شدند.

* ما با آمریکا و انگلیس و همپیمانان آنها درگیر شدیم پس باید قدرتی در طراز این مبارزه داشته باشیم.

در اتاق‌های فکر باید به موضوع دفاع هم فکر کنند

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش اقتصاد دفاع که صبح امروز دوشنبه ۳۰ بهمن در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اقتصاد دفاع از ابعاد مختلفی قابل بررسی است.

وزیر اسبق دفاع با بیان این مطلب که اقتصاد حتی در انتخاب تکنولوژی و زمین جنگ هم تاثیر دارد، تصریح کرد: این موضوع یک نگاه درونی دارد که بسیار مهم است و باید در اتاق‌های فکر یک کارشناس اقتصادی به موضوع دفاع هم فکر کند.

وی با طرح این سوال که آیا با جنگ اقتصادی دشمن ما می‌توانیم برنامه اقتصادی، چون FATF را بپذیریم، افزود: ما وقتی در مورد بنای دفاع صحبت می‌کنید باید بدانیم بحث اقتصاد در آن بسیار مهم است.

وحیدی با طرح سوال دیگری مبنی بر این که آیا بازدارندگی ارزش اقتصادی ندارد و ما در چه محل اقتصادی باید این موضوع را ببینیم، تصریح کرد: برخی به اشتباه می‌گویند دفاع هزینه است البته برای ساخت تحهیزات باید هزینه کرد، اما این هزینه آیا ارزش اقتصادی با خود به همراه نمی‌اورد؛ آیا شکست داعش ارزش اقتصادی برای کشور نداشت.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: شاید برخی به اشتباه بگویند ما در بحث دفاع زیاد هزینه می‌کنیم، اما اگر این کار را نکنیم چگونه در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

27216

 

 

نظر شما