شناسهٔ خبر: 24199223 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون اجتماعی وزیر بهداشت خبر داد:

برگزاری نخستین گردهمایی ملی گروه‌های داوطلب حوزه سلامت در ۶ اسفند

ایازی از برگزاری نخستین گردهمایی ملی گروه‌های داوطلب و جهادی حوزه سلامت، یاوران سلامت، در ۶ اسفند ۱۳۹۶ خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: گروه‌های داوطلب حوزه سلامت، خودجوش و با نگاه گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی به بخش‌های محروم و مستضعف جامعه خدمات رایگان پزشکی، دندان‌پزشکی و بهداشتی می‌دهند.

ایازی با اشاره به نقش ارزنده مشارکت گروه‌های داوطلب در چرخه نظام سلامت، افزود: این معاونت در پی توسعه مشارکت اجتماعی در چهارچوب اجتماعی شدن نظام سلامت است و این میسر نمی‌شود جز با مشارکت همه‌جانبه داوطلبان، خیران و سازمان‌های غیردولتی و دیگر بخش‌های دخیل در حوزه سلامت.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت هدف از برگزاری نخستین گردهمایی ملی گروه‌های داوطلب حوزه سلامت را تقدیر از گروه‌ها و کسانی دانست که سال‌هاست بی هیچ چشم‌داشتی در سراسر کشور، خدمات خالصانه در این حوزه ارایه می‌دهند و گفت: امید است این گردهمایی بتواند سبب بسط و گسترش این فعالیت‌ها از طریق هم‌اندیشی با گروه‌های داوطلب کشور شود.

ایازی افزود: گروه‌های جهادی و داوطلب که با ایثار مشغول خدمت‌رسانی در حوزه سلامت هستند، از حمایت و پشتیبانی وزارت بهداشت در راستای گسترش و بهبود فعالیت‌ها و ارتقای سلامت همگانی برخوردار خواهند بود و این وزارتخانه را همواره در کنار خود بدانند. هم‌چنین شکل دیگری از فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه که امروز در جامعه ما وجود بسیار پررنگی دارد، فعالان فضای مجازی هستند که بسیار مقتدر و بانفوذ مشغول کمک‌رسانی به مردم و نیازمندان در حوزه‌های سلامت و رفاه اجتماعی هستند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت هم‌چنین گفت: از ارزشمندترین کار‌ها و برنامه‌هایی که در حوزه امور داوطلبانه با پشتیبانی وزارت بهداشت اجرا شده است، راه‌اندازی ۸۰ کلینیک سیار دندان‌پزشکی است که در همه نقاط محروم و کم‌تربرخوردار کشور مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند و تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار خدمت انجام شده است.

ایازی در پایان، ضمن پرداختن به ضرورت رواج فعالیت‌های جهادی و داوطلبانه در میان جامعه پزشکان و پیراپزشکان کشور افزود: از جمله برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم و به تلطیف فضای جامعه و نگرش مردم نیز کمک شایانی خواهد کرد، «نذر سلامت» است که در این همایش رونمایی و شرح داده می‌شود.

گفتنی است نخستین گردهمایی ملی گروه‌های داوطلب و جهادی حوزه سلامت، یاوران سلامت، در ۶ اسفند ۱۳۹۶ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در سالن مرکزی همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد

برچسب‌ها:

نظر شما