شناسهٔ خبر: 24199127 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش اندک شاخص‌های آسیایی در نخستین روز معاملات هفته

بازارهای آسیایی هم پس از بورس های وال استریتی، با وجود نگرانی ها از نوسانات قیمتی، اندکی افزایش یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در معاملات روز دوشنبه شاخص " نیک کی ۲۲۵" با ۱.۳۳ درصد افزایش (معادل ۲۸۸.۷۶ واحد)   به ۲۲۰۰۹.۰۱ واحد رسید. شاخص " تاپیکس" هم با ۱.۵۸ درصد افزایش (معادل ۲۷.۴۰ واحد) به ۱۷۶۴.۷۷ واحد رسید. با این حال بازارها در بسیاری از کشورها شامل هنگ کنگ و چین به دلیل تعطیلات سال نو چینی بسته بودند.  

" اوکاسان آنلاین سکوریتیز " در یادداشتی نوشت: انتظار می رود بازارهای سهام ژاپن پس از ریزشی که اوایل ماه جاری داشتند، بهبود پیدا کنند و با توجه به کاهش نوسانات در ژاپن و آمریکا، می توانیم انتظار بازار آرامی را داشته باشیم.

در بین بازارهایی آسیایی که امروز فعالیت داشتند، شاخص " آ اس ایکس " استرالیا ۰.۴۶ درصد افزایش یافت، شاخص " کسپی" کره جنوبی ۰.۸۵ درصد افزایش یافت و بورس نیوزلند تقریبا بدون تغییر باقی ماند و تنها ۰.۰۱ درصد رشد یافت.

یکی از دلایل اصلی حرکت مثبت بازارهای آسیایی، صعود روز جمعه بازارها در وال استریت و اروپا بود، بورس وال استریت در ششمین صعود متوالی خود توانست بهترین عملکرد هفتگی خود از نوامبر ۲۰۱۶ را به ثبت رساند و با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵۲۱۹.۳۸ واحد برسد.

بازارهای اروپایی نیز عموما افزایش یافتند. به عقیده تحلیلگران خوش بینی‌ها بین سرمایه گذاران افزایش یافته است و آنها پس از سقوط هفته گذشته به بازارها برگشته اند. در لندن، شاخص " فوتسی ۱۰۰" با ۰.۸ درصد افزایش  در سطح ۷۲۹۴.۷۰ واحدی بسته شد.

هر یورو از ۱.۲۴۱۰ دلار به ۱.۲۴۳۰ دلار افزایش یافت، پوند از ۱.۴۰۲۳ دلار به ۱.۴۰۴۶ دلار رسید و هر دلار از ۱۰۶.۲۵ ین به ۱۰۶.۱۸ ین کاهش یافت.

نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۶۹۰ سنت افزایش، به ۶۲.۳۷ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت ۴۱ سنت افزایش یافت و به ۶۵.۲۵ دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما