شناسهٔ خبر: 24199115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

افتتاح کنفرانس والدای با حضور ظریف

بین الملل > دیپلماسی - محمد جواد ظریف در کنفرانس والدای روسیه که با عنوان « روسیه در خاورمیانه، بازیگری در همه حوزه‌ها » برگزار شد، حضور یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم  افتتاح این مراسم با حضور سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و محمد جواد ظریف برگزار شده است و قرار است این دو دیپلمات ارشد در این نشست سخنرانی کنند.

در این نشست همچنین  بثینه شعبان، مشاور رییس جمهور  سوریه و نبیل فهمی، وزیر امور خارجه پیشین مصر حضور دارند.

این کنفرانس ظرف امروز و فردا در قالب  ۸ پنل برگزار می شود . در این نشست علاوه بر وزیر امور خارجه و سفیر ایران در روسیه  اساتیدی چون  کاظم سجادپور ،کیهان برزگر  رییس مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه و حمید رضا عزیزی استاد دانشگاه شهید بهشتی  به نمایندگی از کشورمان حضور دارند.

در  این نشست  اندیشمندان و مقامات حدود ۳۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران شرایط پس از داعش در سوریه، چشم انداز درگیری های فلسطین و رژیم صهیونیستی، بررسی شرایط یمن، مکانیسم های کمک به لیبی، مسائل کردها و در مجموع، موضوع کاهش تنش های منطقه ای را در قالب هشت بخش محتوایی (پنل)، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

موسسه والدای از مهمترین و معتبرترین موسسات و اندیشکده‌های جهان می‌باشد که هر ساله اجلاس های بین المللی زیادی را با حضور اندیشمندان و مقامات بلند پایه کشورهای جهان در موضوعات مختلف و مهم بین‌المللی برگزار می‌کند.

52310

نظر شما