شناسهٔ خبر: 24198963 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرزندان ایران در آغوش دنا

روزنامه‌های امروز در پی سانحه سقوط هواپیما آسمان با تیتر تسلیت و همدردی با بازماندگان خانواده‌های حادثه دیده روی پیشخوان آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ​روزنامه جام جم تیتر زد: «سقوط آسمان» و نوشت: «ساعت ۸ و ۵۴ دقیقه صبح یکشنبه، ۲۹ بهمن ۹۶ شروعی بود برای یک تراژدی»، آرمان امروز تیتر زد: «رخت عزا بر تن «دنا»، ایران آورد: «پرواز به آسمان با «آسمان»، روزنامه جوان نوشت: «آسمان روی دنا خراب شد»، جمهوری اسلامی تیتر زد: «۶۶ مسافر و خدمه هواپیمای تهران ـ یاسوج جان باختند» و کیهان آورد: «پرواز تهران-یاسوج به مقصد نرسید ۶۶ تن از هموطنانمان جان باختند».

در پی این سانحه رهبر معظم انقلاب اسلامی، رؤسای قوا، مجلس خبرگان، شورای نگهبان و دیگر مقامات لشکری و کشوری پیام تسلیت صادر کردند.

همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز از جمله موضوعات مطرح شده در صفحات نخست روزنامه‌ها بود.

روزنامه جام جم تیتر زد: «عقب‌ماندگی در «عدالت» جبران شود» و نوشت: رهبر انقلاب اسلامی، قیام مردم تبریز را در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ سرنوشت‌ساز و تاریخ آفرین خواندند و خاطرنشان کردند: اگر این قیام پرعظمت نبود، به احتمال زیاد حادثه ۱۹ دی قم فراموش و مسیر تاریخ کشور عوض می‌شد، بنابراین تبریزی‌ها با قیام و فهم درست و اقدام به موقع، حرکت عظیمی را به وجود آوردند که آن حرکت به ۲۲ بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

روزنامه ایران آورد: «انتقاد با دفاع از انقلاب منافات ندارد»، کیهان نوشت: «آفت‌های انقلاب اشرافی‌گری، بی‌توجهی به مستضعفان و اعتماد به بیگانه» و ابتکار تیتر زد: «حضرت آیت الله خامنه‌ای: بی‌توجهی به مستضعفان ارتجاع و حرکات ضدانقلابی است».

پنجاه و چهارمین نشست سالانه مونیخ از روز جمعه ۲۷ بهمن در هتل «بایریشرهوف» مونیخ در شرایطی آغاز شد که چنانکه انتظار می‌رفت دفاع از مسأله توافق هسته‌ای و تأکیدی که مقام‌های ارشد کشور‌های اروپایی بر لزوم حفظ آن داشته‌اند یکی از بحث‌های اصلی حاضران نشست بود.

این در حالی بود که نخست وزیر اسرائیل از فرصت حضور در این نشست برای حمله به ایران و توافق هسته‌ای بهره برد و نشست دیروز را با به نمایش گذاشتن قطعه‌ای که او ادعا می‌کرد بخشی از پهپاد ایرانی است که اسرائیل را هدف قرار داده است، به محلی برای طرح اتهامات واهی علیه ایران تبدیل کرد؛ نمایشی که باعث شد وزیر امور خارجه ایران آن را سیرکی کارتونی توصیف کند.

در همین راستا جراید تیتر‌های مختلفی زدند؛ روزنامه ایران و اطلاعات نوشتند: «سیرک کارتونی ارزش پاسخگویی ندارد»، روزنامه جوان آورد: «پاتک ظریف با اف ۱۶ به تک پهپادی نتانیاهو!»، جمهوری اسلامی به نقل از جان کری نوشت: «جان کری: اظهارات نتانیاهو درباره برجام اساسا درست نیست».

روزنامه‌ها همچنین تک تیتر‌هایی داشتند که به آن‌ها اشاره می‌شود:
کیهان نوشت: «نظام پیام‌رسان‌ها حتما باید داخلی شود».
جمهوری اسلامی آورد: «امضا قرارداد سوآپ ارزی ایران با سه کشور برای سهولت صادرات».
جوان تیتر زد: «عقبگرد دلار».

یادداشت از محمد قاسم کیایی

نظر شما