شناسهٔ خبر: 24198931 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لاوروف: آمریکا برای نقض حاکمیت ملی سوریه تلاش می‌کند/ روسیه نگران تلاش‌ها برای تجزیه سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را به تلاش برای نقض حاکمیت ملی سوریه به ویژه در منطقه شرق رودخانه فرات متهم کرد.

صاحب‌خبر -

لاوروف آمریکا را به تلاش برای نقض حاکمیت ملی سوریه متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را به تلاش برای نقض حاکمیت ملی سوریه به ویژه در منطقه شرق رودخانه فرات متهم کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی در مسکو با حضور محمدجواد ظریف، همتای ایرانی‌اش گفت: شاهد مواردی از نقض توافق مناطق کاهش تنش در سوریه هستیم و تلاش می کنیم به راه حلی در این باره دست پیدا کنیم. کنفرانس سوچی پیشرفتی در روند حل بحران سوریه و تعیین آینده این کشور ایجاد کرد.

لاوروف افزود: داعش در عراق نابود شد، اما همچنان عملیات تروریستی در این کشور رخ می دهد که باید آن را در نظر گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از طرف آمریکایی می خواهم در سوریه با آتش بازی نکند. روسیه نگران تلاش ها برای تجزیه سوریه است و این نگرانی‌ها از رفتارهای آمریکا سرچشمه می گیرد. آمریکایی ها باید بازی با آتش در سوریه را برای تحقق منافع زودگذر کنار بگذارند. بعضی از بازیگران بین المللی تلاش می کنند از بحران سوریه برای تحقق منافع خود استفاده کنند.

لاوروف افزود: تلاش می کنیم روند دستیابی به توافق بین فلسطینی ها و اسرائیل به ویژه با توجه به موضع گیری های آمریکا از بین نرود. از تلاش های فرستاده سازمان ملل در امور لیبی برای حل بحران در این کشور حمایت می کنیم.

 انتهای پیام/

سخنرانی وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس بین‌المللی باشگاه مباحثه والدای

برچسب‌ها:

نظر شما