شناسهٔ خبر: 24198885 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان:

آموزش همچنان حلقه گمشده صنعت چاپ است

محمدعلی‌ انصاری‌پور؛ رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در صنعت چاپ گفت: در یکسال اخیر تلاش کردیم به موضوع آموزش در قالب همایش و سمینارهای مختلف به صورت ویژه بپردازیم زیرا معتقدیم که آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده صنعت چاپ است.

صاحب‌خبر -
 
محمدعلی انصاری‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: در سال ۹۶، سه دوره آموزشی برای چاپخانه‌داران اصفهان برگزار کردیم و بخش عمده توان خود را روی مساله آموزش گذاشتیم تا فعالان صنعت چاپ استان ما از توانمندی‌های خوب و مناسبی برخوردار شوند.
 
وی افزود: نیاز به آموزش همیشه وجود دارد اما نکته مهم این است که آموزش حلقه مفقوده صنعت چاپ است و اگر متولیان امر به آموزش به عنوان سرمایه‌گذاری نگاه کنند این رویکرد بازخورد خوبی در صنعت چاپ دارد و تبعات آن نیز برای صنعت خواهد بود.
 
شجاع با بیان اینکه آموزش در چاپ نباید فقط برای اپراتورها باشد، تاکید کرد: معتقدم یک چاپخانه مدیران مختلفی شامل مدیران فنی، فروش، بازاریابی و تبلیغات دارد که همه آن‌ها باید با هم آموزش داده شوند تا جایگاه یک چاپخانه رشد و ارتقا پیدا کند و در سایه آن صنعت چاپ کشور به خوبی دیده شود.
 
وی یادآور شد:‌ با توجه به رشد روزافزون دانش و تکنولوژي امروز اگر با دید قدیم و بدون آموزش در صنعت چاپ کشور حرکت کنیم دچار مشکل می‌شویم زیرا با امکانات جدید و بهره‌گیری از فضای مجازی این صنعت به سرعت پیشرفت می‌کند و اگر نسبت به آموزش بی‌توجه باشیم عقب می‌افتیم و در این میان تنها مقوله‌ای که فاصله را کم می‌کند و برای رشد بستر فراهم می‌کند آموزش است.
 
انصاری‌پور تاکید کرد: یکی از مسوولیت‌های مهم هر اتحادیه صنفی آموزش است و اتحادیه ما همیشه روی این مضوع حساسیت داشته‌ است و امسال توقع داشتیم اداره کل ارشاد به ما کمک کند ولی با تغییرات در سال جاری برنامه‌ها به بهره‌برداری نرسید و سه سمینار را با مجموعه بخش خصوصی برگزار کردیم.

نظر شما