شناسهٔ خبر: 24198703 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

توکلی :

توزیع کارت آزمون دکتری نیمه‌متمرکز ۹۷ از فردا

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورود به جلسه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 از فردا اول اسفندماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.وی افزود: داوطلبان از فردا تا ساعت 24 روز پنجشنبه سوم اسفندماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای یا اطلاعات ثبت نامی خود می‌توانند نسبت به دریافت کارت و پرینت آن اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: براساس ضوابط تعداد 234 هزار و 454 داوطلب برای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 100 هزار و 622 نفر زن و 133 هزار و 832 نفر مرد هستند.توکلی خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود 42.99 درصد داوطلبان را زنان و 57.08 درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 در 7 گروه آموزشی و در 246 کد رشته امتحانی در صبح روز جمعه 4 اسفندماه 96 در 55 شهرستان مختلف کشور و 117 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

توکلی اضافه کرد: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8 صبح آغاز و درب‌های ورودی حوزه‌ها راس ساعت 7:30 بسته می شود بنابراین از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب‌ها ممانعت خواهد شد.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی و با ضریب 4، آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی نیز با ضریب یک خواهد بود.
وی افزود: در زمان برگزاری آزمون به تمامی داوطلبان دو بسته نایلوتی ارائه می شود که بسته اول حاوی سئوالات دروس اختصاصی یا دفترچه شماره یک آزمون همراه با پاسخ نامه و بسته دوم حاوی سئوالات استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی و دفترچه 2آزمون می باشد.

توکلی اظهار داشت: داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به هریک از دفترچه های مذکور در همان پاسخنامه اقدام کنند.
توکلی گفت: تعداد دروس اختصاصی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون مربوط به هریک از کد رشته های امتحانی و زمان پاسخگویی به آنها به شرح جدول مندرج در صفحه دو برگ راهنمای شرکت در آزمون خواهد بود.

وی عنوان کرد: دفترچه شماره 2 شامل سئوالات دروس استعداد تحصیلی( 30سئوال) و زبان انگلیسی عمومی (30 سوال) است و داوطلبان در مدت 90 دقیقه نسبت به پاسخگویی اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: تمامی دفترچه های سوال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه درج شده است.توکلی اظهار داشت: دفترچه های سئوال دارای و به تناسب در انواع  A، B، C و D تقسیم می‌شود

برچسب‌ها:

نظر شما