شناسهٔ خبر: 24198693 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

نگاهی به دیدارهای گذشته استقلال و الهلال

مصاف تیم‌های استقلال و الهلال عربستان همیشه دیدنی بوده است.

صاحب‌خبر -

صراط: استقلال فردا (سه‌شنبه) در دومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گروه D در ورزشگاه السیب عمان میزبان الهلال عربستان خواهد بود. در سال‌های اخیر تقابل زیادی بین نمایندگان ایران و عربستان شاهد بودیم، اما نام الهلال برای ایرانی‌ها بیشتر از هر تیم دیگری آشناست.

به گزارش تسنیم، الهلال بیشتر از سایر تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و نتایج خوبی هم کسب کرده است. سال گذشته بود که پرسپولیس چهار بازی با این تیم انجام داد. دو تساوی در مرحله گروهی، شکست 4 بر صفر در بازی رفت نیمه نهایی و تساوی دو بر دو در بازی برگشت. الهلال در نهایت سال گذشته نایب قهرمان آسیا شد.

عنوان مشترک استقلال و الهلال

استقلال و الهلال عربستان در سال‌های دور دو بار قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شده‌اند. در لیگ قهرمانان آسیا الهلال دو بار به فینال رسید، اما موفق به کسب قهرمانی نشد. استقلال تهران اما، در سال‌های اخیر تنها یک بار به مرحله نیمه‌نهایی رفته است.

تقابل دو تیم در جام باشگاه‌های آسیا

اولین مصاف دو تیم 24 آذر سال 70 (91 میلادی) بود. استقلال سال قبل از آن قهرمان شده بود و این بار در دوحه قطر برابر الهلال قرار گرفت که نماینده عربستان با یک گل استقلال را شکست داد. دو تیم در نهایت راهی فینال این رقابت‌ها شدند. اول دی ماه همان سال دو تیم به مصاف هم رفتند که بازی در وقت‌های قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید، در ضربات پنالتی اما، الهلال پیروز شد تا نماینده ایران از رسیدن به دومین جام پیاپی این رقابت‌ها ناکام بماند.

پیروزی برابر الهلال با سرمربیگری حجازی

سال‌ها گذشت تا بار دیگر و این بار 6 اسفند سال 77 دو تیم به مصاف هم بروند. این رقابت‌ها به صورت گروهی در ابوظبی برگزار می‌شد. استقلال با هدایت مرحوم ناصر حجازی و با گل‌های فرهاد مجیدی و سیروس دین‌محمدی الهلال را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. تک گل الهلال را بشار عبدالله به ثمر رساند. استقلال همان دوره تا فینال رفت و در حالی که در ورزشگاه آزادی میزبان جوبیلو ایواتا بود، با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

بازی عجیب در آغاز لیگ قهرمانان آسیا

جام باشگاه‌های آسیا از سال 2002 تبدیل به لیگ قهرمانان شد، استقلال و الهلال در العین امارات به دیدار هم رفتند، استقلال دو بار با گل‌های رسول خطیبی و علی سامره پیش افتاد، اما پاتریک سوفو هت‌تریک و تیمش را با نتیجه سه بر دو برنده کرد.

به یاد مردم کوفه

استقلال پرستاره در سال 2013 در عربستان الهلال را با گل‌های پژمان منتظری و آرش برهانی برد، اما بازی برگشت و در حالی که 100 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، با یک گل شکست خورد. در این بازی بود که امیر قلعه‌نویی نسبت به اعتراض تماشاگران انتقادهایی مطرح کرد و گفت که برخی از مردم از اهل کوفه بدتر هستند.

آمار تقابل استقلال با تیم‌های عربستانی

استقلال تاکنون  24 مرتبه با تیم‌های عربستانی بازی کرده که حاصل آن 9 پیروزی، 2 تساوی و 13 شکست بوده است. 34 گل زده و 33 گل خورده هم در پرونده آبی‌پوشان دیده می‌شود.

نظر شما