شناسهٔ خبر: 24198435 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قرآن، مبنای آداب و سبک زندگی قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئيس اداره تبلیغات اسلامی مراغه، اظهار کرد: اگر بخواهیم کتاب الهی را مبنای آداب و مناسک و سبک زندگی خودمان قرار دهیم باید آن را در همه عرصه‌های حیاط و لایه‌های زندگی لحاظ کنیم و همه بنا‌های زندگی، بنا‌های قرآنی باشد.

صاحب‌خبر -

حجتالاسلام علی امیری، رئيس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اگر بخواهیم کتاب الهی را مبنای آداب و مناسک و سبک زندگی خودمان قرار دهیم باید آن را در همه عرصه‌های حیاط و لایه‌های زندگی لحاظ کنیم و همه بنا‌های زندگی، بنا‌های قرآنی باشد.
وی، از ضرورت توجه به قرآن در زندگی گفت و افزود: یکی از مواردی که در زندگی ما به عنوان یک مسلمان کمتر بدان توجه می‌شود تلاوت قرآن به عنوان کتاب دینی ما و تعمق در آیات آن است، به همین دلیل است که کمتر این کتاب آسمانی در زندگی ما جا دارد.
 وی با استناد به آیه 57 سوره یونس خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: ای پیامبر به مردم بگو به فضل پروردگار و به رحمت بی پایان او و این کتاب بزرگ آسمانی که جامع همه نعمت ها است باید خشنود بشوند نه به ثروت اندوزی و پست و مقام دنیا و فزونی قوم و قبیله.
حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: بدون تردید؛ انسانها برای داشتن زندگی خوب و ایده آل و همچنین برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی به یک سبک زندگی نیاز دارند، که در این میان به یقیین قرآن بهترین شیوه و سبک زندگی را برای تمامی جوامع بشری معرفی کرده است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه زندگی سرشار از نور را درپی توجه به قرآن امکانپذیر دانست و یادآور شد: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستی در زندگی انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانی آسمانی‌اش تفکر کنیم، پس از مدتی زندگی‌مان سرشار از نور، روشنایی، طراوت و زیبایی خواهد شد.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(غ)می فرمایند: خانه‌ای که قرآن در آن خوانده شود و خدا در آن یاد شود، برکتش افزون می‌شود و فرشتگان در آن حضور می‌یابند.

نظر شما