شناسهٔ خبر: 24198144 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وقوع ۸۰ مورد ریزش کوه درکردستان

معاون راهدای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: به دنبال بارش‌های چهار روز اخیر ۸۰ مورد ریزش کوه و شش مورد ریزش بهمن در استان به وقوع پیوسته است.

صاحب‌خبر -
 مهر: معاون راهدای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: به دنبال بارش‌های چهار روز اخیر ۸۰ مورد ریزش کوه و شش مورد ریزش بهمن در استان به وقوع پیوسته است.

محمدراشد مدرس گرجی به وضعیت راه‌های استان اشاره کرد وگفت: در حال حاضر تمام راه‌های استان باز است و تردد در آن‌ها امکان پذیر است فقط تردد در مسیر‌های سروآباد - اورامان و سقز - مریوان به دلیل بارش برف در صبح امروز با زنجیر چرخ مقدور است.

وی عنوان کرد: از ظهر روزجمعه با ورود سامانه بارشی به استان تاکنون ۸۰ مورد ریزش کوه و ۶ مورد هم ریزش بهمن داشته ایم.

وی بیان کرد: در این مدت ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان توسط عوامل راهداری برفروبی شده است و هزار تن شن و ماسه دراین راستا مصرف شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهارداشت: عوامل راهداری در این چند روز به ۱۰۰ وسیله نقلیه امداد رسانی کردند و ۵۰ نفر را هم در راهدارخانه‌های سطح استان اسکان دادند.

بارش برف و باران در استان کردستان از بعد از ظهر جمعه آغاز شده است و طی سه روز اخیر این بارش به صورت متناوب و مستمر سراسر استان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در حال حاضر بارش در سراسر استان کردستان ادامه دارد و اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرده است که با گذشت زمان از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و دمای هوا تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

نظر شما