شناسهٔ خبر: 24197933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| روابط تجاری ایران و کره جنوبی وابسته به صادرات نفت است

R41366/P1494/S6,64/CT11

سفیر کره جنوبی در ایران با بیان اینکه توسعه روابط ایران و کره مهم‌ترین استراتژی دولت کره برای ایجاد رونق اقتصادی است گفت: روابط تجاری ایران و کره جنوبی وابسته با صادرات نفت ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، کیم سونگ هو شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما هیچ منابع نفتی نداریم و باید تمام منابع خود را در خارج از کشور تأمین کنیم و این مسئله تنها از طریق روابط تجاری با ایران محقق می‌شود.

وی افزود: تمام نفتی را که کره از ایران خریداری می‌کند از شرکت NIOC است به این دلیل که برای آوردن نفت به کره جنوبی از کشتی‌های NIOC استفاده می‌شود و کره جنوبی هیچ کاری برای این مسئله انجام نمی‌دهد.

سفیر کره جنوبی در ایران با بیان اینکه هر سه روز یک‌بار تانکر بسیار بزرگ نفت ایرانی در بندرها کره برای ما ارسال می‌شود اذعان کرد: این اتفاق بالغ‌بر 10 سال است که می‌افتد و مثل ساعت هر سه روز یک‌بار یک کشتی ایرانی وارد بندر کره می‌شود و دولت کره جنوبی از بابت نفت دغدغه‌ای ندارد و باوجوداینکه قطره‌ای نفت در کشور ما وجود ندارد احتیاجات ما از ایران خریداری می‌شود.

وی درباره حادثه کشتی سانچی تصریح کرد: سانچی به مقصد کره در حال حرکت بود و یک‌میلیون نفت خام را برای این کشور می‌آورد و این مسئله برای بقای کره بسیار اهمیت دارد.

کیم سونگ هو با تأکید بر اینکه اقتصاد کره وابسته به نفت ایران است و اگر نفت از ایران به کره وارد نشود اقتصاد این کشور را به‌شدت دچار آسیب می‌کند ابراز داشت: من برای کشتی سانچی بسیار افسرده شدم و مقاله‌ای را به‌عنوان تسلیت برای سانچی نوشتم.

وی با بیان اینکه صادرات نفت از ایران و به کره جنوبی تجارت این کشور را تداوم می‌بخشد اعلام کرد: تجارت بین کره و ایران سال گذشته بالغ‌بر 12 میلیون دلار بود و این در حالی است که بین ایران و کره تفاوت‌های زیادی ازلحاظ مذهبی، جغرافیایی و سلایق سیاسی وجود دارد و این دو کشور در معیارهای مذکور هرگز در یک راستا قرار ندارند.

سفیر کره جنوبی در ایران اظهار داشت: از ایران تشکر می‌کنیم که این رابطه را همواره مستحکم‌تر از گذشته می‌کند به سبب تلاش‌های هر دو طرف به‌ویژه ایران که همواره درصدد صادرات نفت و واردات کالاهای غیرنفتی از کره است.

وی اضافه کرد: ارتباط بین ایران و کره به تجارت وابسته است و استراتژی دولت کره در حال حاضر بر اساس این است که روابط بین دو کشور را مستحکم‌تر کند درواقع یکی از مسائلی که در اولویت قرار دارد توسعه روابط ایران و کره است.

کیم سونگ هو خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای مناسب برای همکاری‌های بیشتر با فعالان اقتصادی در ایران در اولویت نخست دولت کره قرار دارد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما