شناسهٔ خبر: 24197842 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده یونیدو در ایران:

مدیریت سبز متناظر با توسعه پایدار صنعتی است

نماینده مقیم سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران گفت: نظام مدیریت سبز در صنعت متناظر با توسعه پایدار صنعتی خواهد بود و در این فرایند پیشرفت، همه بخش‌های دولتی و غیردولتی را شریک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مقیم سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز گفت: مدیریت سبز نگرشی است که نیازمند نوعی پارادایم حکمرانی در مدیریت است. نظام مدیریت سبز در صنعت متناظر با توسعه پایدار صنعتی خواهد بود و در این فرایند پیشرفت، همه بخش‌های دولتی و غیردولتی را شریک می‌کند.

مریم جوان شهرکی افزود: در این شیوه مدیریت زنجیره تأمین یک محصول صنعتی از ابتدای تولید تا بازیافت به نحوی مدیریت می‌شود که حداکثر بهره‌وری در اقتصاد اجتماع و محیط زیست را داشته باشد و در عین حال نقش پررنگی را برای فناوری‌های روز در نظر می‌گیرد. اینجاست که کمک سازمان‌های بین‌المللی پررنگ تر خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) به عنوان تخصصی‌ترین آژانس ملل متحد با ۱۷۲ کشور عضو از جمله ایران مدیریت سبز را متناظر با توسعه پایدار صنعتی می‌داند و این نوع مدیریت را در تمامی کشورهای در حال توسعه از جمله ایران تشویق می‌کند.

جوان شهرکی تصریح کرد: برنامه جامع یونیدو که در سال ۲۰۱۶ در ایران به تصویب رسید بر اهمیت صنایع سبز و ایجاد درآمد از طریق تقویت توسعه پایدار و توسعه صنعت غیرنفتی و محو دشواری های معیشتی تأکید می‌کند.

نظر شما