شناسهٔ خبر: 24197742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اصولگرایان مجلس را می‌خواهند/ سکوت معنادار جمنا

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - نامه‌نیوز نوشت: آیا حیات جمنا به پایان رسیده یا اینکه سیاست خاصی پشت پرده سکوت این روزهای جمنا قرار دارد؟

صاحب‌خبر -

جمنا که تنها چندماهی مانده به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شکل گرفت، توانست وحدتی نسبی اما فراگیر را میان گروه ها و چهره های طیف اصولگرا، به وجود آورد. اما اکنون با ناکام ماندن در انتخابات ریاست جمهوری، در دوران سکوت و بی خبری به سر می برد. پرسش اساسی این است که سکوت جمنا از چه نشأت می گیرد؟

حجت الاسلاممحمدتقی رهبر، روحانی اصولگرا و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در خصوص ادامه فعالیت جمنا گفت: اگر انسجام و همدلی باشد میان گروه های زیر مجموعه جمنا، امید موفقیت هست. استنباط من از این سکوت این است که جلسات کم و بیش ادامه دارد اما چیزی پیدا نیست و آثاری از این نشست ها دیده نمی شود. اما آنطور که خودشان می گویند، علی رغم غیر محسوس بودن فعالیت ها، جمنا رها نشده است.

وی افزود: به نظرم چون تا انتخابات مجلس دو سال و تا انتخابات ریاست جمهوری سه سالی زمان باقی است، طی این فاصله به تدریج عمل خواهند کار و اقدام نابهنگامی را انجام نخواهند داد.

مشاور فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: معتقدم جمنا می تواند از پتانسیل این رأی بالا، در انتخابات های آینده استفاده کند چرا که رقبای آنها هم کار بزرگی انجام نداده اند که بتوانند ملت را راضی کنند. در رقابت های انتخاباتی آتی کار آسان تر است؛ آسان از این جهت که فضا آماده تر است چون دیگر نامزدی برای دومین دوره خودش کاندیدا نمی شود؛ در انتخابات 96، آقای روحانی یک دوره رئیس جمهور بودند و تمام امکانات را در اختیار داشتنند و اصطلاحا ماشین انتخاباتی شان در حال حرکت بود. اما در دوره بعدی از یک طرف چنین شرایطی برای کاندیداها وجود ندارد و از طرف دیگر عملکرد جناح رقیب هم چندان مورد رضایت مردم نیست. پس می توان امیدوار بود البته به شرط وحدت و همدلی و حرکت جمعی و با تدبیر در امور که بتواند سیاست عاقلانه ای را موجب شود.

زهره الهیان، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: علت سکوت و عدم اعلان برنامه ها و فعالیت ها این بوده است که در پس از انتخابات ریاست جمهوری توجه به تشکیلات، بهبود ساختار و تدوین برنامه های ضروری در راستای اهداف بوده که در برهه های زمانی آینده بتوان نتیجه این بهبود ساختار و رویکرد جدید را در عرصه سیاسی مشاهده کرد.

او در پایان تأکید کرد: اصل برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر وحدت است، کما اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس گذشته نیز، اصولگرایان با رویکردی واحد به صحنه سیاسی پا گذاشتند و و در انتخابات آینده هم اصل بر وحدت است و امیدوارم این مهم در عمل نیز محقق گردد.

27216

نظر شما