شناسهٔ خبر: 24197416 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی قزوین:

شناخت سبک زندگی فاطمی در گرو مطالعه در زندگی ایشان است

گروه معارف- مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه برای شناخت سبک زندگی فاطمی نیاز به مطالعه در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: ایشان یک الگوی بی‌بدیل و اسوه‌ای برتر برای عالم بشریت است لذا ضرورت دارد سبک زندگی فاطمی در جامعه گسترش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

بتول نظری پور، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: باید تلاش کنیم سیره آن حضرت را به‌درستی شناخته و در این مسیر گام برداریم.
وی ادامه داد: وقتی منش، شخصیت و سیره رفتاری و اخلاقی آن حضرت در عرصه‌های مختلف از جمله ولایت مداری، تربیت فرزند، همسرداری و دیگر زمینه‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد متوجه می‌شویم که ایشان یک الگوی بی‌بدیل و اسوه‌ای برتر برای عالم بشریت است لذا ضرورت دارد سبک زندگی فاطمی در جامعه گسترش پیدا کند.
نظری پور با بیان اینکه برای شناخت سبک زندگی فاطمی نیاز به مطالعه در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: متانت، حجاب و عفت آن حضرت و ایجاد آرامش برای اعضای خانواده خود یکی از مواردی است که همه به‌ویژه جوانان می‌توانند در زندگی امروز خود به کار برند.
وی عنوان کرد: آن حضرت دارای روابط اجتماعی بودند و به‌عنوان یک مبلغ دین و ولایت به ایراد سخنرانی و خطبه پرداختند اما طوری برنامه‌ریزی داشتند که هیچ‌کدام از اقدامات و فعالیت‌های ایشان به دیگر وظایفشان خللی وارد نمی‌کرد.
مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: خطبه حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از خطبه‌های بسیار کامل است که می‌توان بندبند آن را در عصر کنونی مطالعه و مورد توجه قرار داد.
نظری پور در پایان با تأکید بر ضرورت الگوسازی مناسب و کامل اسلامی در جامعه از سوی دستگاه‌های فرهنگی و گسترش آن اعلام کرد: خلقت حضرت فاطمه زهرا(س) برای این است که ایشان الگویی برای همه به‌ویژه بانوان مسلمان در طول تاریخ باشند لذا ترویج این سبک زندگی می‌تواند تضمین‌کننده خوبی برای حفظ نهاد و سلامت خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های مختلف باشد.

انتهای پیام

نظر شما