شناسهٔ خبر: 24197330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره کتابخانه های عمومی میامی:

فرومد در بین 40 روستای دوستدار کتاب کشور/فرومدی ها 20جلد کتاب چاپ کرده اند

رئیس اداره کتابخانه های عمومی میامی گفت: روستای فرومد شهرستان میامی از بین 1300 روستای کشور جزو 40 روستای دوستدار کتاب انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناکمال ترابیان رئیس اداره کتابخانه های عمومی میامی در گفت وگو با خبرنگار میامی جوان گفت: فرومد به همراه دو روستای دیگر از استان در میان چهل روستا راه یافته به جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافته اند که باعث افتخار این استان است.

وی با بیان اینکه کتابخانه ابن یمین فرومدی تنها کتابخانه این دهستان می باشد که 10هزار جلد کتاب را در خود جای داده است، افزود: کتابدار فعال این روستا تقریبا تمام مراسمات ملی و مذهبی را در این کتابخانه برگزار می کند و با هزینه شخصی خود کتابخانه سیار راه اندازی کرده است و به صورت ماهیانه در روستا های همجوار فرومد کتاب به امانت می دهد.

ترابیان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت روستای یک هزار و 500 نفره فرومد عضو کتابخانه ابن یمین فرومدی هستند، بیان کرد: ماهیانه 80 الی 900 کتاب از این کتابخانه به امانت می برند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی میامی تصریح کرد: تا کنون قریب به 20 جلد کتاب توسط نویسندگان فرومد نوشته و به چاپ رسیده است که این خود یکی از شاخصه های انتخاب این روستا است.

وی افزود: در پویش اهدای کتاب با عنوان "هر شهروند یک کتاب" در فرومد با استقبال بی نظیر مردم روستا مواجه شد به طوری که در این روستا شش هزار جلد کتاب در مدت دو ماه به این کتابخانه اهدا شد.

ترابیان افزود: درمسابقه کتابخوانی رضوی که به صورت کشوری برگزار می شود و جزو برنامه های شاخص نهاد کتابخانه های کشور است قریب به 2 هزار نفر از شهرستان میامی شرکت کردند که 500 نفراز آن ها کتابخوان های فرومدی بودند.

انتهای پیام/

نظر شما