شناسهٔ خبر: 24196743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری اردوی جهادی دانشجویان علوم پزشکی جیرفت در مناطق محروم رودبار جنوب

پنجمین اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به همت معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه در مناطق محروم شهرستان رودبار جنوب برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ به همت معاونت فرهنگی دانشجویی و کانون جهادی انصار المهدی (عج) دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنجمین اردوی جهادی این کانون از 25تا 27 بهمن ماه در مناطق محروم طراده ، حاجی آباد و چاه دادعلی از توابع شهرستان رودبار جنوب با حضور 25 نفر از دانشجویان ، اساتید ، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد.

نعمت الله شفیعی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در روز نخست این اردو تیم پزشکی در روستای طراده حضور یافتند و خدمات آموزشی ، بهداشتی و درمانی خود را در قالب کارگروه های BMI ، فشارخون ، دیابت ، بهداشت و درمان به بیش از 80 نفر از اهالی روستا ارائه کردند.

وی افزود:همچنین آموزش های لازم جهت پیشگیری از بیماریهای بهداشت فردی ، کارگاه آموزشی CPR مقدماتی و مانورهای حیاتی انجام شد.

شفیعی تصریح کرد: در روز دوم برگزاری این اردو نیز به بیش از 90نفر از اهالی روستای حاجی آباد خدمات آموزشی ، بهداشتی و درمانی ارائه شد.

وی افزود: سومین روز این اردو نیز اکیپ پزشکی در روستاه چاه داد علی علاوه بر تشکیل کارگروه های زنان و مامایی با حضور خانم ساره مهنی مدیر گروه رشته مامایی و مدرس دانشگاه به انجام معاینات و غربالگری و آموزش های بهداشتی و پیشگیری از بیماریهای زنان و مادران باردار خدمات ارائه کردند.

شفیعی گفت: در این روستا بیش از 60نفر ویزیت شدند و به دلیل مشکلات کلیوی و خونی آزمایشات CBC برای بیش از 25 نفر انجام گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود:از دیگر برنامه های این اردوی 3روزه می توان به بازدید معاون فرهنگی دانشجویی از محل برگزاری اردو ، توزیع بسته های بهداشتی و فرهنگی شامل (لوازم التحریر ، کتاب داستان ، توپ ، پرچم ایران و کاردستی و همچنین برگزاری کارگاه نقاشی) اشاره کرد.

همچنین میلاد خوش دامن دبیر کانون جهادی انصارالمهدی (عج) از ریاست دانشگاه ، معاونت فرهنگی دانشجویی ، معاونت های آموزشی ، پژوهشی ، بهداشتی ، اساتید و اعضای هیئت علمی ، شبکه بهداشت رودبار جنوب ، فرمانداری رودبار ، دهیاران به جهت همکاری در برگزاری این اردو تقدیر کرد.


انتهای پیام/س

نظر شما