شناسهٔ خبر: 24196190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

با سیره علوی می توان انقلاب را مدیریت کرد

استان‌ها > لرستان - آیت الله عبدالکریم فرحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در نهمین همایش بین المللی ملی سیره علوی که در خرم آباد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با درس گرفتن از سیره و منش ائمه معصومین (علیهم السلام) به پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان، وی سیره علوی را درسی برای سعادت بشریت دانست و افزود: در نظام اسلامی باید در عرصه اقتصادی و فرهنگ از سیره علوی الگو گرفته شود.

آیت الله فرحانی، با اشاره به اهمیت استقلال اقتصادی در سیره علوی، اظهار داشت: مفاسد اقتصادی سدی برای رونق اقتصاد و تولید در کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی باید تبعیض و فساد از سطح جامعه برچیده شود.

وی با بیان اینکه عدالت محور و مبنای حرکت جمهوری اسلامی ایران است، افزود:نمی توانیم بگوییم انقلاب کرده ایم در حالی که فاصله فقیر و غنی در جامعه افزایش یابد.

آیت الله فرحانی، با تاکید برضرورت زدن سیلی محکم به مفاسد داخلی، بیان کرد: برای اجرای عدالت باید با قاطعیت و ضمانت اجرایی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی حکومت های شرق و غرب می گفتند که دین نمی تواند حکومت کند، افزود: حتی در داخل کشورهم عده ای باور نداستند که انقلاب اسلامی با محوریت دین بتواند حکومت کند.

آیت الله فرحانی، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با تأسی از سیره علوی و مکتب اهل بیت (ع) برای نصرت به اسلام وارد میدان شد و فرهنگ احیای سیره علوی را به نسل تشنه آن روز تزریق کرد.

وی بیان کرد: همانگونه که جهانیان دیدند انقلاب اسلامی با پیروی از مکتب حسینی و سیره علوی پیروز و تثبیت شد.

آیت الله فرحانی، ادامه داد: دوران دفاع مقدس و جنگ نا برابر هم با درس گرفتن ازسیره اهل بیت (ع) و تکیه بر توانمندی های مردم به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه در طول عمر انقلاب سیره علوی مورد تاکید امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب است، افزود: با سیره علوی می توان انقلاب را مدیریت کرد.

آیت الله فرحانی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سایه سیره علوی به عزت و اقتدار دست یافته است، مقام معظم رهبری با سیره علوی دولت ها را حمایت کرده اند و در مواقع نیاز هم به آنان تذکر داده است.

وی افزود: برای استمرار انقلاب و حفظ عزت و اقتدار انقلاب اسلامی باید مسئولان برای تحقق مطالبات رهبری تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به بر زمین ماندن مطالبات رهبری، افزود: تحقق اهداف مطالبات رهبری زمینه ساز تقویت اقتصاد و اشتغال در جامعه و عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان است.

 

46

نظر شما