شناسهٔ خبر: 24195771 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کارنامه السد قطر مقابل تیمهای ایرانی/ حریف پرسپولیس در خانه سخت می‌بازد +جدول

حریف این هفته تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تاکنون در ۱۳ تقابل خود با نمایندگان کشورمان عملکردی تقریبا یکسان در بردها و شکست هایش داشته است.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق – تیم پرسپولیس سه شنبه این هفته باید در قطر و ورزشگاه جاسم بن حمد رودرروی تیم السد بایستد. تیم های اول و دوم گروه C مسابقات ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا که هر دو در بازی اول موفق به شکست دادن رقیبشان شدند.

السد قطر از رویارویی با تیم های کشورمان هم خاطرات بد دارد و هم خوب ولی سوابق و نتایج این تیم در دیدارهای خانگی نشان می دهد یاران ژاوی و پورعلی گنجی در خانه خودشان امتیازات بهتری کسب کرده اند.

*مس کرمان اولین حریف

تیم مس کرمان اولین تیم ایرانی بود که در سال ۲۰۱۰ در دو بازی رفت و برگشت به ترتیب با نتایج ۴-۱ و ۱-۳ در کرمان و دوحه یک باخت و یک برد را مقابل این تیم تجربه کرد. در دیدار رفت که با شکست مس همراه شد ادینیهو زننده تک گل کرمانی ها بود و در بازی برگشت ادینهو، علی سامره و پائولو زالترون سه گل این تیم را به ثمر رساندند.

ادینیو ستاره مس کرمان در سال ۲۰۱۰ مقابل السد قطر

آتشبازی فرهاد مجیدی

سال ۲۰۱۱ استقلال در گروه السد قرار گرفت. این دو تیم در دو دیدار رفت و برگشت به ترتیب در تهران و دوحه به تساوی ۱-۱ و ۲-۲ دست پیدا کردند. نکته جالب این بود که فرهاد مجیدی مهاجم وقت استقلال هر سه گل این تیم را به ثمر رساند.

اشتباه مرگبار سپاهان!

در سال ۲۰۱۱ هنوز خاطره حضور رحمان احمدی(دروازه بان وقت سپاهان) دو اخطاره در ترکیب تیم اصفهانی از یاد فوتبالدوستان نرفته است. مسابقه ای در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان که در بازی رفت با برد ۰-۱ سپاهان تمام شد ولی کمیته انضباطی AFC به دلیل تخلف این تیم در استفاده از بازیکن محروم، نتیجه را ۳-۰ به سود السد اعلام کرد. بازی برگشت در دوحه بود که به رغم برد ۱-۲ سپاهانی ها(با گلهای عماد رضا و حسن اشجاری)، حریف قطری با نتیجه مجموع ۴-۲ برنده شد و در نهایت السد با رسیدن به فینال تنها قهرمانی اش در لیگ قهرمانان را در همان فصل بدست آورد!

اصفهانی ها جبران کردند!

سه سال بعد در مسابقات ۲۰۱۴ سپاهان بار دیگر به این تیم رسید. بازی رفت در دوحه با نتیجه ۳-۱ به سود میزبان تمام شد. تک گل مهدی شریفی در دیدار برگشت با دو گل بازی برگشتش همراه شد. دیداری که با برد ۰-۴ نماینده کشورمان به پایان رسید و مجموع گلهای سپاهان را به ۵ رساند. در بازی برگشت جواهر سوکای و یک بازیکن السد (گل به خودی) دو گل دیگر را به ثمر رساندند.

فولاد حریف السد نشد!

در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تیم فولاد دو سال پیاپی با این تیم در یک گروه قرار گرفت. در سال اول و در دور یک هشتم نهایی دیدار رفت با حساب ۰-۰ در دوحه تمام شد و بازی برگشت ۲-۲ شد. لوسیانو پریرا هر دو گل فولاد را به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۵ نیز فولاد در غدیر اهواز با این حریف ۰-۰ کرد ولی در بازی برگشت ۱-۰ باخت تا حریف این تیم نشود.

فرهاد مجیدی ستاره استقلال مقابل السد قطر در سال ۲۰۱۱

زخم آبیها بر تن یاران ژاوی

السد قطر سال گذشته و در همین ایام (۲۰۱۷) برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید در آزادی از سد استقلال تهران می گذشت. تیم منصوریان در ۱۲۰ دقیقه رویارویی با یاران ژاوی و پورعلی گنجی نتیجه ای بهتر از تساوی ۰-۰ بدست نیاوردند ولی در ضربات پنالتی تجربه شان را به حریف قطری دیکته کرده و با حساب ۳-۴ این تیم را حذف کردند تا السد برای دومین سال پیاپی در پلی آف ناکام بماند.

آمار خوب در خانه!

السد قطر طی ۷ سال اخیر جمعا ۱۳ تقابل با نمایندگان کشورمان داشته که حاصلش ۴ برد، ۴ شکست و ۵ تساوی (با احتساب دیداری که نتیجه اش از سوی ای اف سی ۳-۰ شد) است. این تیم ۱۸ گل زده و ۱۶ گل خورده در رویارویی با ایرانی ها داشته است. السد در خانه ۳ بار ایرانی ها را شکست داده و فقط یکبار به نمایندگان کشورمان باخته است. در دو دیدار خانگی هم نتیجه تساوی را برای خود ثبت کرده و حالا باید رودرروی تیم آماده این هفته های پرسپولیس بایستد!

جدول تقابل های تیم های ایرانی با السد قطر (اعداد داخل جدول مربوط به تیمهای ایرانی است)

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل‌زده

گل‌خورده

تفاضل

امتیاز

مس کرمان

۲

۱

-

۱

۴

۵

۱-

۳

استقلال

۳

۱

۲

-

۳

۳

-

۵

سپاهان

۴

۲

-

۲

۷

۷

-

۶

فولاد

۴

-

۳

۱

۲

۳

۱-

۳

مجموع

۱۳

۴

۵

۴

۱۶

۱۸

۲-

۱۷

نظر شما