شناسهٔ خبر: 24195597 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد|شکایات متقاضیان مجوز کسب و کار به صورت الکترونیک دریافت می‌شود

R41347/P1361/S6,1188/CT1

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: شکایات متقاضیان مجوز کسب و کار به صورت الکترونیک دریافت می‌شود.

صاحب‌خبر -

شکوه میرشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: شروع به کار سامانه الکترونیکی دریافت شکایات، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار (دادور) در راستای ارتقاء فضای کسب و کار در سطح کشور و به تبع آن خراسان رضوی اجرایی می‌شود.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده یکی از عوامل مهم مخل فضای کسب و کار کشور موضوع استعلامات و اخذ مجوزهاست، از همین رو مرکز ملی پایش فضای کسب و کار کشور اقدامات اساسی را در راستای اصلاح فرایند اخذ استعلامات و شفاف سازی فرایندهای شروع کسب و کار در حوزه اخذ مجوزات را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای سامانه‌های اطلاع‌رسانی مجوزهای کشور (سام)، سامانه الکترونیکی دریافت شکایات، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار (دادور)، مرکز تماس فوریت‌های کسب و کار و  پایگاه اطلاعات مجوزها و استعلامات کشور از جمله برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه است.

میرشاهی گفت: از جمله این سامانه‌ها "دادور" است که با هدف تقویت هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای صدور یک مجوز، پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی، پایش عملکرد دستگاه‌های اجرایی، تولید گزارش‌های ادواری، ارتباط مستقیم با متقاضیان مجوزها از طریق مرکز تماس فوریت‌های کسب و کار، مدیریت دریافت و پاسخ‌دهی به شکایات، شفاف‌سازی اطلاعات مرتبط با مجوز‌ها و قوانی و مقررات مرتبط با آن اجرایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در راه اندازی کامل این طرح، متقاضیان می‌توانند ضمن ثبت نام در سامانه سام ، نسبت به پیگیری شکایات و مشکلات خود در این حوزه از طریق سامانه دادور اقدام کنند که انتظار است بهبود چشمگیری در روند اخذ مجوزات و به تبع آن بهبود فضای کسب و کار استان را شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: شکایات ثبت شده در این سامانه با مسئولیت استاندار توسط دستگاه‌های ذی‌ربط مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

میرشاهی ادامه داد: به منظور راه اندازی این سامانه مکاتبات لازم با کلیه دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص انجام شده و با توجه به اینکه کلیه دستگاه‌های استعلام گیرنده و پاسخ دهنده به استعلام‌ها در این سامانه حضور خواهند داشت و تمامی دستگاه‌ها باید به نحو مطلوب همکاری لازم برای راه‌اندازی این طرح در استان داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما