شناسهٔ خبر: 24195365 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد|هیچ‌گرانی‌ پوشاک در ایام نوروز در مشهد نخواهیم داشت

R41347/P1361/S6,1188/CT1

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با بیان اینکه هیچ‌گرانی‌ پوشاک در ایام نوروز نخواهیم داشت، گفت: متاسفانه معضل بیمه و مالیات فعالان صنف پوشاک را با مشکل روبه‌رو کرده است.

صاحب‌خبر -

مهدی لسان‌طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در حال حاضر در صنف پوشاک دوخته مشهد 6 هزار نفر فعالند که دو هزار نفر از آنها به علت ضرر و زیان مالی فعالیت خود را تعطیل کردند و تعداد 1500 واحد به‌صورت استیجاری هستند.

وی افزود: تاسیس اتحادیه را از سال 52 با عنوان اتحادیه فروشندگان پوشاک داشتیم و تاکنون 5 دوره مدیریتی را داشته و دوره آخر از سال 90 بوده است.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با بیان اینکه در گذشته 7 اتحادیه در این حرفه وجود داشته است، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان تجمیع و ادغام بوده است و در انتخابات 8 اسفند ماه اعضای دو اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان پوشاک را خواهیم داشت که امیدواریم در دوره جدید این دو اتحادیه هم در قالب یک اتحادیه ادغام شود و انتخابات باید دو سال قبل برگزار می‌شد و این تاخیر دو ساله ضعف سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است.

لسان‌طوسی تصریح کرد: ایجاد امنیت اقتصادی یکی از وظایف دولت بوده و براساس یک اقتصاد پویا باید مالیات عادلانه بگیرد، حتی معتقدیم که مالیات بر ارزش افزوده از فعالان این صنف نباید گرفته شود، اما متاسفانه ظلم بزرگی به فعالان صنف پوشاک می‌شود و مشکلات مالیاتی از سال 92 آغاز شد و با وجود پیگیری‌های مکرر شاهد بی‌توجهی مسئولان و تعطیل شدن فعالیت 95 درصدی بنکداران مشهد شدیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه در بحث نمایشگاه‌های بهاره موضوعاتی همچون تنظیم بازار را مطرح می‌کنند که هم تولید کننده، هم توزیع کننده و هم مصرف کننده متضرر می‌شوند و به لحاظ کیفیت هم نامطلوب هستند و قیمت‌ها متناسب با کیفیت آن محصول دریافت نمی‌شود، حتی به ازای هر 20 مشتری یک واحد صنفی پوشاک داریم که متاسفانه نگاه درستی از سوی مسئولان صورت نمی‌پذیرد.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با اشاره به اینکه هیچ‌گرانی‌ در ایام نوروز نخواهیم داشت، بیان کرد: واحدهای بازرسی اتحادیه پوشاک، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت در ایام پایانی سال به‌صورت ویژه خواهد بود و بالغ بر 500 واحد عرضه پوشاک به‌صورت متحدالشکل جهت عرضه محصول باکیفیت و با قیمت کمتر خدمات‌رسانی ویژه را خواهند داشت.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد با اشاره به جایگاه این مجموعه در سطح کشور گفت: مشهد دومین قطب تولید پوشاک کشور بوده اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت‌ها و هزینه‌های زیاد تحمیلی بر فعالان صنف، شاهد فعالیت‌های زیرزمینی هستیم و در بحث فروش مشهد فضاهای زیادی دارد و مجدد اعلام می‌کنیم که نیازی به برگزاری نمایشگاه نیست.

لسان‌طوسی تصریح کرد: صادرات پوشاک را داریم اما واحدهای صادرکننده تمایلی به معرفی شدن ندارند، زیرا با افزایش مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای مواجه می‌شوند و به‌همین جهت نمی‌خواهند که معرفی شوند.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد در رابطه با گشت‌های مشترک، خاطرنشان کرد: گشتهای مشترک را هفته‌ای دو بار با‌ حضور نماینده اماکن داریم و با واحدهای فاقد پروانه برخورد می‌شود و اگر اقدام نکنند آن واحد پلمب می‌شود و موارد اخلاقی، عرضه لباس نامتعارف، گران‌فروشی هم از دیگر نظارت‌های ناظران این گشت‌های مشترک بوده و در بازرسی‌های اخیر و با دستور دادستان مشهد لباس‌های نامتعارف زیادی جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما