شناسهٔ خبر: 24194602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح یک واحد پرورشی ماهیان سردابی صنعتی در چاراویماق

سرپرست جهاد کشاورزی چاراویماق از افتتاح یک واحد پرورشی ماهیان سردابی صنعتی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نوروزی سرپرست جهاد کشاورزی چاراویماق گفت: واحد واحد پرورشی ماهیان سردابی صنعتی با ظرفیت تولید 20 تن در سال و با اعتبار سه هزار و 500 میلیون ریال در چاراویماق افتتاح شد.

وی به بهره برداری از دو طرح آبیاری بارانی در روستاهای چاراویماق نیز اشاره کرد و افزود: این دو طرح در روستاهای حصار و زرین ده بخش شادیان چاراویماق به مساحت 18 هکتار و با اعتبار 2 هزار و 150 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

نوروزی همچنین از احداث کانال در روستاهای قلیج خان کندی و پیک این شهرستان به طول دو کیلومتر و با اعتبار 4 هزار و 120 میلیون ریال خبر داد.

وی از آمادگی توزیع کود سرک بهاره در این شهرستان خبر داد و گفت: با تشکیل جلسه کمیته توزیع کود شیمیایی شهرستان در حضور مسئولان شهرستانی، سهمیه کود شیمیایی هر کدام از عاملان با توجه به موجودی انبار آنها و خرید بخشی از سهمیه تخصیص یافته، تحویل عاملان روستاها در سطح شهرستان شد.

نوروزی میزان مصرف توصیه شده و نیز تعیین شده برای هر هکتار کشت غلات را 60 کیلوگرم اعلام کرد و گفت : کشاورزان می توانند با مراجعه به عاملان تعیین شده برای هر روستا، سهمیه کود شیمیایی خود را دریافت کنند.

نوروزی افزود:شهرستان چاراویماق با حدود 72 هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه بیش از 120 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می کند .

وی گفت:چاراویماق از مهم‌ ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می ‌رود.

سرپرست جهاد کشاورزی چاراویماق درادامه گفت: این شهرستان در زمینه بیمه محصولات کشاورزی رتبه نخست آذربایجان شرقی را در سالجاری به خود اختصاص داده است.

ناصر نوروزی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از 26 هزار هکتار از محصولات زراعی شهرستان چاراویماق از سوی کشاورزان و بهره برداران تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: در سال زراعی جاری سطح بیمه محصولات زراعی غلات 143 درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشته به طوری که ضریب نفوذ بیمه محصولات کشاورزی در چاراویماق بالاتر از میانگین استانی است.

 

انتهای پیام/ش

تولید سالانه بیش از 120 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی درشهرستان چاراویماق

نظر شما