شناسهٔ خبر: 24194442 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جزئیات جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان تشریح شد؛

اهدای جایزه «سیلک» به هنرمندان/ راه‌اندازی پلت‌فرم فروش فیلم کوتاه

خبرگزاری شبستان: دبیر جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان در کاشان گفت: وجه تمایز این دوره از جشنواره بخش ویژه نگاه هنرمندانه به جاذبه‌ های گردشگری کاشان و اهدای جایزه‌ «سیلک» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، جزئیات پنجاه‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که از تاریخ ۴ تا ۷ اسفندماه در کاشان برگزار می شود، توسط سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و شهردار کاشان تشریح شد. در این نشست خبری، علاوه بر مدیرعامل انجمن سینمای جوان، مصطفی جوادی‌مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان، سیدمهدی رضوی‌زاده دبیر جشنواره و علی‌محمد سرجه‌پیما مدیر انجمن سینمای جوانان کاشان و مدیر اجرایی جشنواره حضور داشتند.

 

آرش عباسی، روابط عمومی انجمن در ابتدای نشست از آغاز به کار فصل ششم پاتوق فیلم کوتاه و تغییر مکان برگزاری آن در بهار آینده خبر داد.

 

سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان در ابتدا درابهر وظیفه شهرداری ها و توجه به مقوله فرهنگ توضیح داد: شهرداری‌ها وظیفه توسعه و ارتقای فرهنگ شهری را برعهده دارند و در این راستا باید به هنر برای تعالی و توسعه اجتماعی بها دهند و شهرداری کاشان نیز در این راستا پیشرو شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری جشنواره های منطقه ای به دنبال اهداف اثربخشی هستیم، خاطرنشان کرد: کاشان قطب گردشگری تاریخی کشور است و در همین راستا با برگزاری این جشنواره های منطقه ای به دنبال تبدیل کاشان به شهر رویدادها هستیم.

 

مصطفی جوادی‌ مقدم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز با بیان اینکه کاشان برای چهارمین سال نامزد عنوان «پایتخت کتاب» کشور شده است، شهر کاشان را میزبان بسیاری از رویدادهای مهم هنری و فرهنگی دانست.

 

سیدمهدی رضوی‌زاده دبیر جشنواره نیز گفت: پنجاه‌ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در سه بخش مسابقه­ فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس، از تاریخ ۴ تا ۷ اسفندماه ۹۶ به‌مدت چهار روز در استان اصفهان، شهر کاشان با حضور استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان، توسط انجمن سینمای جوانان ایران، شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کاشان برگزار می‌شود.

 

 

وی وجه تمایز این دوره از جشنواره را بخش ویژه نگاه هنرمندانه به جاذبه‌ های گردشگری کاشان و اهدای جایزه‌ «سیلک» دانست و افزود: ۱۰ استان آثار به این جشنواره ارسال کردند و در کنار نمایش آثار، بخش‌های جنبی در جشنواره تعریف شده است.

 

سیدصادق موسوی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در برنامه جامع ۵ساله سازمان سینمایی هدف اصلی، افزایش سهم ایران از بازار جهانی تبیین شده است، گفت: بر این اساس و به همین منظور با همکاری بخش خصوصی اقدام به راه‌ اندازی پلت‌ فرم فروش فیلم کوتاه هستیم و با راه‌اندازی و رونمایی این پلت‌فرم در آینده نزدیک، تمامی پلت‌ فرم‌های موجود نمایش فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌های داخلی و خارجی تحت پوشش قرار می گیرند.

 

وی در پایان افزود: تلاش‌مان بر این است که فیلم‌ های کوتاه را به شبکه‌ های تلویزیونی و مخصوصاً شبکه‌های خبری خارجی عرضه کنیم.

 

 

نظر شما