شناسهٔ خبر: 24194389 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مراکز طب تسکینی سرطان ایجاد می‌شود

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز طب تسکینی برای مبتلایان به سرطان‌های پیشرفته سال آینده در کشور راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مریم حضرتی افزود: افراد زیادی هستند که بیماری آنها خیلی پیشرفت کرده و امید زیادی برای درمان آنها وجود ندارد، در عین حال این افراد با درد و رنج زیادی زندگی میکنند و البته بستری شدن آنها در بیمارستان نیز کمک زیادی به آنها نمیکند و فقط موجب هزینههای گزاف و اشغال تخت بیمارستانی میشود.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات مناسب به این افراد، ایجاد مراکز طب تسکینی با همکاری معاونت پرستاری و معاونت درمان وزارت بهداشت در دستور کار است و در گام اول مراکز طب تسکینی برای مبتلایان به سرطان پیشرفته در سال آینده ایجاد میشود.

حضرتی بیان کرد: برنامهریزیها برای ایجاد مراکز طب تسکینی سرطان در کشور انجام شده و حدود 95 درصد پیشرفت کار را در این برنامه داشتهایم، دستورالعملهای لازم تدوین شده و دورههای آموزشی طب تسکینی برای پرستاران نیز تدوین و مصوب شده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ابراز کرد: این خدمات سال آینده قطعا در مناطق آمایشی کشور که بخشهای آنکولوژی و سرطان و پزشک متخصص آنکولوژی دارند با همکاری معاونت درمان دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز آنکولوژی راهاندازی میشوند و پس از یک دوره فعالیت، برای توسعه این مراکز در سایر شهرها تصمیمگیری میشود.

حضرتی تأکید کرد: خدمات طب تسکینی برای بیماریهای مختلفی که امید به درمان آنها کم شده میتواند دایر شود اما این خدمات فعلا برای مبتلایان به سرطانی است که بیماری آنها خیلی پیشرفت کرده و خانوادههای آنها نیز میدانند بستری شدن آنها در بیمارستان خیلی کمککننده نیست و امید زیادی برای بهبود قطعی بیمار وجود ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما