شناسهٔ خبر: 24193834 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

سینماها تعطیل می‌شوند

به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)؛ سینماهای کشور از عصر 30 بهمن تا صبح 2 اسفند ماه تعطیل می‌شوند. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تعطیلی سینماهای سراسر کشور به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: سینماهای سراسر کشور در روز دوشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۸ تعطیل می‌شوند، همچنین روز سه شنبه ۱ اسفند سینماهای سراسر کشور به طور کامل تعطیل هستند.

اکران «مغزهای کوچک زنگ‌زده»
 پس از جام جهانی

تهیه کننده «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی اعلام کرد که این فیلم را بعد از جام جهانی اکران خواهد کرد. سعید سعدی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با مهر درباره زمان اکران فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر سیمرغ فیلم مردمی‌را از آن خود کرد، گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم که این فیلم را بعد از جام جهانی با پخش کنندگی شرکت فیلمیران به نمایش عمومی‌بگذاریم چون فکر می‌کنیم در آن زمان فضا بازتر است و «مغزهای کوچک زنگ زده» به صورت بهتری می‌تواند اکران شود. وی درباره تغییرات روی نسخه اکران عمومی‌این فیلم عنوان کرد: هرچند ما بازخوردها را گرفته ایم اما هنوز به جمع بندی نهایی برای این موضوع نرسیده ایم. سعدی با اشاره به فعالیت های دیگرش بیان کرد: فیلم سینمایی «دم سرخ ها» به کارگردانی آرش معیریان آماده نمایش شده است و آن را بعد از عید به نمایش می‌گذاریم همچنین ما در نظر داشتیم فیلم سینمایی «راه رفتن روی سیم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی را امسال اکران کنیم اما این اتفاق نیفتاد و در نظر داریم در سال آینده در اولین فیلم فرصت اکران کنیم. این تهیه کننده در پایان درباره فیلم سینمایی «شب لرزه» به کارگردانی محمدرضا رحمانی اظهار کرد: تدوین این اثر به پایان رسیده و این روزها مسعود سخاوت دوست مشغول ساخت موسیقی آن است و فکر می‌کنم تا پایان سال آماده نمایش می‌شود و سپس برای اکران آن تصمیم گیری می‌کنیم.

«خرگیوش» متقاضی اکران نوروزی است

اولین ساخته بلند سینمایی مانی باغبانی به تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی که گفته می‌شود، کمدی متفاوتی است یکی از گزینه‌های اکران نوروزی «رسانه فیلمسازان» است. به گزارش ایسنا، «خرگیوش» که مدتی پیش پروانه نمایش گرفته و پخش آن بر عهده رسانه فیلمسازان است، یکی از گزینه‌های اکران نوروز ٩٧ این موسسه است. در این فیلم جواد عزتی،بابک حمیدیان، سیامک انصاری،پانته آ سیروس، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا، مانیا علیجانی و مینا ساداتی به ایفای نقش می‌پردازند.

رونمایی انیمیشن «گولز» در بازار فیلم برلین 

انیمیشن سینمایی سه بعدی «شنگول و منگول» در بازار فیلم برلین با عنوان «گولز» (The Gools) عرضه و رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی‌موسسه تصویر گستر پاسارگاد، انیمیشن سه بعدی و ایرانی «شنگول و منگول» که در بازار جهانی با نام «گولز» عرضه می‌شود، به تهیه‌کنندگی شرکت تصویر گستر پاسارگاد و به کارگردانی فرزاد دالوند تولید شده است و برای اولین بار در بازار فیلم برلین رونمایی شد. تولید این انیمیشن از اوایل سال ۹۴ کلید زده شد و اکنون پس از ۲ سال، مراحل پایانی متحرک‌سازی را طی می‌کند. فیلمنامه این اثر با اقتباسی آزاد از داستان فولکلور شنگول و منگول و با محوریت آموزه‌های اخلاقی به نویسندگی کیانوش دالوند با مشارکت نویسندگان آمریکایی و کانادایی نوشته شده است. همچنین دوبله و بازیگردانی صدای این انیمیشن سه بعدی ایرانی، توسط صداپیشگان هالیوودی در لس آنجلس انجام شده است.

کنسرت تصنیف و ترانه «هم‌نوازان فاخته»
 در تالار رودکی

کنسرت «تصنیف و ترانه» گروه خشایار پارسا اواخر اسفندماه طی دو شب و دو سئانس در تالار رودکی روی صحنه خواهند رفت. به گزارش هنرآنلاین، خشایار پارسا سرپرست گروه «هم‌نوازان فاخته» درباره این اجرا گفت: این گروه از سال ۱۳۸۶ تشکیل شده است و تا به امروز اجراهای مختلفی در ایران و خارج از ایران داشته است. همچنین در چند جشنواره معتبر نیز شرکت کرده و مقام به دست آورده است. در کل این گروه قریب به یک دهه است که در قالب کنسرت و اجراهای جشنواره‌ای به فعالیت مشغول است.
وی افزود: در این کنسرت با رپرتواری از دو گونه تصنیف‌های دوره قاجار و گونه ترانه‌های دوره پهلوی، به خوانندگی محبعلی‌بخشی که به بررسی و معرفی تفاوت میان این دو گونه تصنیف و ترانه در دو دوره قاجار و پهلوی می‌پردازد، روی صحنه می‌رویم. اوایل کار و آغاز تأسیس گروه، با این دیدگاه پیش رفته‌ایم که آثار موسیقایی قدمایی را از بزرگان موسیقی قاجار همچون رکن‌الدین خان مختاری، درویش خان، شهنازی، عارف، شیدا، جاهد و صبا بازسازی کرده و با تنظیمات مختص به خودمان به مخاطب ارائه دهیم؛ اما پس‌ از آن و بعد از گذشت دو سال از فعالیت‌های‌مان، به اجرای آثاری از خودمان مبادرت ورزیدیم. از آن زمان تا به امروز مجموعه قطعات به اجرا درآمده آثاری ساخته‌ شده از من یا دو دوست و همکار دیگرم، کیانوش خلیلیان و هامون بهرامی‌مقدم است. نکته مهم نیز تنظیم قطعات توسط گروه بوده که برای من بسیار حائز اهمیت است. او ادامه داد: چندی پیش نیز قطعه تصویری «بانگ»، ساخته خودم توسط شرکت «نوای مهر نواز آریایی» در دسترس مخاطبان قرار گرفت، این اثر یک تجربه نو در زمینه آهنگ‌سازی برای سازهای ایرانی و استفاده از مقام‌های ایرانی است. این اثر در مقام چهارگاه است، اما به ساختار دستگاهی چهارگاه توجهی نداشته است و فقط مایه و مقام چهارگاه مدنظر قرار گرفته است. می‌توان گفت این قطعه، یک تجربه نو در زمینه آهنگ‌سازی موسیقی ایران است و طبیعتاً قابل نقد است. او همچنین گفت: هدایت کل‌تری (سه‌تار و بم تار)، مهدی شیخ (تار و سه‌تار)، آرمان حیدریان (کمانچه)، ابوذر حسینی (عود)، علیرضا رسولی (کمانچه آل تو)، حسین گازر (تنبک)، نیما داغمه‌چی (تار و سه تار) و هامون بهرامی‌مقدم (سنتور)، دوستان نوازنده‌ای هستند که در کنسرت پیش رو به اجرا می‌پردازند. من نیز به‌عنوان نوازنده سنتور و سرپرست گروه حضور خواهم داشت. این کنسرت روزهای 18 و 19 اسفندماه ساعت 21 در تالار رودکی روی صحنه خواهد رفت.

سرگذشت زنانی که دنیا را تغییر دادند در یک کتاب

کتاب «زنانی که دنیا را تغییر دادند» منتشر شد. به گزارش ایلنا، کتاب «زنانی که دنیا را تغییر دادند» نوشته کیت پنکرست با ترجمه نلی محجوب توسط نشر ناریا منتشر شد. جین آستین، فریدا کالو، گرترود اِردرِل، کوکو شنل، ماری کوری، مری آنینگ، ماری سیکول، کارآگاه فی‌فی، ساکاگاویا، اِملیا اِرهارت، امیلی پنکرست، رزا پارکس و آنه فرانک ازجمله زنان موفق تاریخ در حوزه‌های مختلف هستند که در این کتاب به خواننده معرفی می‌شوند. کتاب با این پرسش آغاز می‌شود که زنانی که دنیا را تغییر دادند چطور توانستند به آرزوهای بزرگ و شگفت‌انگیزشان دست پیدا کنند؟! و پاسخ می‌دهد: زنان این کتاب از روز اول قرار نبود آدم‌های خیلی خاصی باشند. آن‌ها فقط با پیروی از قلب، استعداد و رویاهایشان به چیزهای شگفت‌آور و فوق‌العاده دست پیدا کردند. شاید به کسانی که به آن‌ها می‌گفتند نمی‌توانند، گوش ندادند؛ یا شاید جرأت داشتند که متفاوت باشند و یا شاید بعضی از آن‌ها نتوانستند جلوی عشق به پیشرفت و آینده مقاومت کنند. یا شاید هم هر سه این موارد! 

برچسب‌ها:

نظر شما