شناسهٔ خبر: 24193121 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سوگواره بانوی دو عالم در شبکه‌های سیما

شبکه‌های سیما در سوگ شهادت بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه زهرا(س) و همگام با برگزاری مجالس عزاداری در سراسر کشور، ویژه برنامه‌های متعددی را برای بینندگان تدارک دیده و پخش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سیما، پخش مراسم عزاداری از عتبات عالیات، مستندها، برنامههای ترکیبی و... از جمله این برنامهها برای پخش در شب و روز شهادت امابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) است.

روضه حضرت زهرا(س) در بیت رهبری

شبکه یک سیما با پخش مراسم روضه حضرت زهرا(س) در بیت مقام معظم رهبری که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و قشرهای مختلف مردم است، همراه بینندگان خواهد بود. این مراسم تا شب شهادت امابیها هر روز در دو بخش، پخش خواهد شد.

بخش اول این مراسم ساعت 13 و 50 دقیقه با پخش مداحی ذاکر اهل بیت(ع) حاج منصور ارضی و بخش دوم نیز ساعت 22 و پیش از پخش سریال «رنج پنهان» پخش میشود.

فرداشب ساعت 19 و 30 دقیقه هم برنامه «روز خدا» با موضوع زندگی حضرت زهرا سلام ا... علیها و کارشناسی فریبا علاسوند، کارشناس مذهبی پخش میشود.

پخش فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» ساعت 10 صبح و «زخم شانه حوا» ساعت 16 روز فردا از دیگر تدارکات شبکه یک سیماست.

«ذکر عاشوراییان» برای ام ابیها

شبکه دوی سیما با برنامه «کوی محبت» به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) از نجف اشرف و صحن حضرت زهرا(س) با حضور حجتالاسلام حسینیقمی، مداحی ذاکران اهلبیت(ع) پخش میشود. بخشهای گزارشی این برنامه امروز بهمن ماه، ساعت 19 و 15 دقیقه و 23 و 45 دقیقه و فردا ساعت 13 و 15 دقیقه و 19 و 15 دقیقه تقدیم مخاطبان میشود.

ذکر عاشوراییان، عنوان ویژه برنامه دیگری است که به پوشش مرثیه خوانی حاج محمود کریمی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) میپردازد. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیهکنندگی سعید پورفرج که امشب ساعت 20 و 15 دقیقه و 23 و 30 دقیقه، فردا ساعت 7، 8 و 10 دقیقه، 11 و 30 دقیقه، 15، 20 و 15 دقیقه و 22 و 50 دقیقه و چهارشنبه ساعت 7 و 10 و 15 دقیقه و 20 و 15 دقیقه روانه آنتن میشود.

گروه کودک و نوجوان این شبکه نیز برنامه مناسبتی «تنهای تنها» را به تهیهکنندگی اصغر مهدیابهری با حضور کارشناسان مختلف و در بخشهای متعددی چون مداحی ویژه نوجوانان، قصهخوانی و روایتهایی پیرامون زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) تهیه کرده که اطلاعات ارزندهای را به قشر مخاطب این برنامه یعنی گروه سنی نوجوان تقدیم میکند. این برنامه فردا حوالی ساعت 14 و چهارشنبه حدود ساعت 15 روانه آنتن میشود.

«اشک دریا» در سوگ زهرا(س)

شبکه سه سیما با پخش کلیپهای «اشک دریا» (در آستان اشک) در چهار قسمت پنج دقیقهای در ایام فاطمیه همراه با بینندگان به سوگ حضرت فاطمه زهرا(س) مینشیند. این برنامه هر روز ساعت
12 و 30 دقیقه پخش میشود .

مجموعه مستند «ادب حضور» به تهیهکنندگی حسن محمدیان مفرد،کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که در پنج قسمت
30 دقیقهای به معرفی هیاتهای حدیث کسای کرمانشاه، زیارت حضرت عباس کرمانشاه، کریم اهل بیت اهواز و روضه الزهرای اهواز یا مهدی واوان میپردازد. این مستند سراغ اعضای این هیاتها از سخنران، مداح و خدمه گرفته تا مدیر هیاتها رفته و با آنها گفتوگو میکند. مجموعه مستند ادب حضور تا چهارشنبه، حوالی ساعت 15 روانه آنتن شبکه سه خواهد شد .

ویژهبرنامه «مصباح» به تهیهکنندگی هادی آشتیانی و با حضور حجتالاسلام والمسلمین علویتهرانی در 90 دقیقه به زندگینامه و سجایای اخلاقی حضرت فاطمه الزهرا(س) میپردازد. این برنامه امشب بعد از اخبار شبانگاهی روانه آنتن شبکه خواهد شد .

نشان از بینشان مدینه

شبکه چهار سیما با برنامه «سیم و زر» به تهیهکنندگی سید محسن مناجاتی، فردا ساعت 16 به سوگواری شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) میپردازد. در این برنامه تلویزیونی که در قالب ترکیبی تهیه شده است، آیتا... فاطمینیا، مهمان برنامه به بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) و زندگی آن حضرت میپردازد.

«نشان از بینشان» برنامه ترکیبی دیگری است که در دو قسمت ویژه شهادت حضرت زهرا(س) در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است. این برنامه امروز و فردا ساعت 22 و 30 دقیقه و 22 و 45 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش میشود.

«سلام آسمان» عنوان مستندی است که در شب شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه الزهرا(س) از شبکه پنج پخش میشود. این مستند گفتوگو با مسلمانان خارج از کشور درباره شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) است.

«عطر یاس» فاطمی

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، طرح تلویزیونی «عطر یاس» صبحها از ساعت 8 و 30 دقیقه الی 9 و بعد از ظهرها از ساعت 18 و 30 دقیقه الی 20 با حضور کارشناس مذهبی، هنرمندان، مادحین، شعرا، گروههای همخوانی و... بهصورت زنده روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما میرود.

«اشراق» عنوان دیگر برنامه زنده این شبکه است که در شب و روز شهادت بیبی دوعالم به صورت ویژه از ساعت 21 به مدت 90 دقیقه با حضور کارشناسان مطرح مذهبی به بیان فضیلتهای آن حضرت خواهد پرداخت.

«گوهر جان» عنوان مجموعه نمایشی با محوریت حجاب و حضرت زهرا(س) در ده قسمت 30 دقیقهای از ساعت 15 الی 16 در این ایام تقدیم علاقهمندان میشود. سخنرانی حججاسلام والمسلمین فاطمی نیا، پورموسوی و محمدی با محوریت این ایام در سه نوبت و در ساعتهای 6 صبح، 13 و 30 دقیقه و 16 روی آنتن این شبکه میرود.

همچنین قرار است سخنرانیهای مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بیت رهبری از ساعت 23 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شود.

نامهای به مادرم

شبکه مستند نیز ویژهبرنامههای گروه مستند سیما را به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شب شهادت دخت گرامی پیامبر اکرم(ص) روی آنتن میفرستد.

«نامهای به مادرم» به کارگردانی مرتضی عباسعلی میرزایی، مستندی درباره شهیده ناهید فاتحی کرجو، معروف به سمیه کردستان است. در این مستند عطیه ترابی راوی نامهای به مادرم به سنندج سفر و در گفتوگو با خانواده ناهید فاتحی، فصلهایی از زندگی این شهیده سرافراز را مرور کرده است. این مستند امشب ساعت 19 و 30 دقیقه از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 8 بازپخش میشود.

«کفشهای جامانده بر ساحل» به کارگردانی امین کفاشزاده و تهیهکنندگی مهدی مطهر روایت عاشقانهای از شهادت طیبه واعظی است. این مستند که امشب از ساعت 21 روی آنتن شبکه مستند میرود، روایتی از زندگی و مبارزات سیاسی طیبه واعظی دهنوی از جمله زنان مبارزی است که سراسر زندگیاش را وقف مبارزه با رژیم ستمشاهی کرد و پس از تحمل مصائب بسیار به دست ساواک به شهادت رسید.

«رزم آهنگ» که با هدف بازنمایی سرودهای ماندگار دهه60 تولید شده در قسمت جدیدش سراغ سرود معروف «قصه بابا» میرود، اسم آشنایی که دهه شصتیها را به دوران جنگ میبرد.

رزم آهنگ قصه بابا، امشب ساعت 22 از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 10 و 30 دقیقه بازپخش میشود.

«آب و آئینه» در ایام فاطمیه

به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برنامه زنده تلویزیونی «آب و آئینه» در سه نوبت از شبکه افق پخش میشود.

این برنامه به صورت زنده و از استودیوی نجف اشرف در شب و روز شهادت بزرگ بانوی اسلام روی آنتن میرود و شامل بخشهای مختلف همچون گفتوگو با کارشناسان مذهبی و آیتمهای گوناگون با حضور فضه سادات حسینی مجری تلویزیون و گوینده، نفیسه سادات موسوی شاعره آیینی و شعرخوانی خواهد بود.

هادی جانفدا، مجری و سجاد بهمنآبادی، تهیهکننده ویژه برنامه آب و آئینه خواهند بود.

سوگواره تقدیم بهترین جمله کوتاه یا یک بیت شعر به ساحت مقدس حضرت زهرا(سلاما...علیها)، از دیگر بخشهای این برنامه است.

نظر شما