شناسهٔ خبر: 24193047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظریف با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرد

مونیخ - ایرنا - نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، نیچروان بارزانی عصر امروز - یکشنبه - به وقت محلی در هتل محل برگزاری کنفرانس با محمدجواد ظریف دیدار و در خصوص مهمترین مسایل منطقه و زمینه های مختلف توسعه روابط و بویژه همکاری های اقتصادی با وی رایزنی کرد.
در این دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان ضمن تشکر و قدردانی از کمک های کشورمان به منطقه کردستان عراق از تدوین یک پروتکل جدید به منظور توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران سخن به میان آورد.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن حمایت از برگزاری انتخابات مردمی و پرشور در منطقه کردستان عراق، خواستار تداوم گفت وگوهای مقامات آن منطقه با دولتمردان عراقی برای حل مشکلات کنونی در آن منطقه شد.
این دیدار پس از سخنرانی دکتر ظریف در کنفرانس مونیخ انجام شد.
پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه (27 بهمن – 16 فوریه) در هتل «بایریشرهوف» در شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان آغاز به کار کرد و عصر امروز یکشنبه (29 بهمن – 18 فوریه) به کار خود پایان می دهد
وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه تا ساعاتی دیگر شهر مونیخ را به مقصد مسکو برای شرکت و سخنرانی در کنفرانس بین المللی والدی ترک می کند.
سیام**3070**
خبرنگار: داود نخ کوب نیاسر**انتشار:کاردان

انتهای پیام /*

نظر شما