شناسهٔ خبر: 24192748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ورزش جهان

صاحب‌خبر -

رانندگان تاکسی‌ روس، انگلیسی می‌آموزند| «من را می‌توانید به ورزشگاه لوژنیکی ببرید؟»؛ این سوال متداول اغلب هوادارانی است که خود را به روسیه رسانده‌اند تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ را از نزدیک تماشا کنند. در هیچ کجای دنیا که میزبان این رقابت‌ها بودند، از انگلیسی نفرت نداشتند اما در روسیه همه چیز متفاوت است. در روسیه اغلب رانندگان تاکسی، روسی صحبت می‌کنند اما مسئولان برگزاری جام‌جهانی آنها را به حضور در کلاس‌های زبان فرا خواندند تا انگلیسی یاد بگیرند. این آموزش قرار است در دپارتمان ترانسپورت مسکو انجام شود و 425‌هزار یورو بودجه برای اجرایی‌شدن آن در نظر گرفته شده است.
مرگ یک مترجم ۵۵ساله در دهکده رسانه المپیک زمستانی| یک مرد 55ساله اهل کره‌جنوبی در دهکده رسانه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ جان خود را از دست داد. پلیس کره‌جنوبی درباره علت مرگ این مرد تحقیقات خود را آغاز کرده است. همکاران او اعلام کرده‌اند که شب قبل از این حادثه این مرد در ناحیه سینه احساس درد می‌کرده است. گفته شده که این مرد به رسانه‌های ژاپنی در ترجمه اخبار المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کمک می‌کرد.
پپ گواردیولا در مسیر ثبت یک رکورد تاریخی| در تاریخ فوتبال جزیره هیچ تیمی در یک فصل موفق به فتح لیگ قهرمانان، لیگ برتر، جام اتحادیه و جام حذفی نشده اما تیم گواردیولا از شانس مناسبی برای فتح هر 4 جام برخوردار است. در لیگ برتر سیتی تقریبا قهرمانی را از آن خود کرده و در فینال جام اتحادیه نیز این هفته آرسنال را برابر خود می‌بیند. در لیگ قهرمانان نیز آنها تقریبا راهی 8 تیم شده‌اند و در جام حذفی نیز ویگان رقیب سرسختی در مسیر صعود به مرحله بعد نیست.
روبن شایعه بازنشستگی‌اش را تکذیب کرد| در شرایطی که اخیرا رسانه‌های آلمانی اخبار مختلفی درباره احتمال خداحافظی آرین روبن از دنیای فوتبال منتشر کرده‌اند، این ستاره هلندی باز هم شایعات را تکذیب کرد و از تمایل خود برای ادامه فوتبال حرف زده است. روبن گفت: «من خیال بازنشستگی ندارم. فکر کنم حداقل دو‌سال در بالاترین سطح بتوانم بازی کنم. الان شرایط خیلی خوبی دارم و دوست دارم به فوتبال بازی‌کردن ادامه دهم. البته این تصمیم من است و باید ببینیم نظر باشگاه و سرمربی چه خواهد بود. خودم می‌خواهم همچنان فوتبال بازی کنم و اصلا به خداحافظی فکر هم نکرده‌ام». روبن اعلام کرده به ‌زودی مذاکرات خود با مدیران باشگاه بایرن‌مونیخ برای ماندن در این باشگاه را به دلیل این‌که دوست دارد در این تیم باقی بماند، آغاز خواهد کرد.

نظر شما