شناسهٔ خبر: 24192397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آمار اتاق بازرگانی تهران حکایت می‌کند؛

کاهش قابل توجه واردات و صادرات از گمرک آستارا / آفتاب تابان برجام بر آستارا نیز نتابید

آمار اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد واردات و صادرات از گمرک آستارا در طی سال 96 نسبت به سال گذشته و سال‌های اوج تحریم‌ها کاهش قابل توجه داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ماسال نیوز، آمار پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد روند کاهشی صادرات کالا از گمرک آستارا امسال نیز ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، تاکنون (۱۱ ماه ابتدایی سال) از گمرک آستارا بیش از ۲۱۷ میلیون تن کالا به ارزش حدود ۱۵۰ میلیون دلار به کشورهای آذربایجان، روسیه، چین، اکراین، عراق و … صادر شده است که نسبت به رقم ۳۸۳ میلیون دلاری سال ۹۱ و رقم ۲۹۳ میلیون دلاری سال ۹۲ یعنی سال‌های اوج تحریم‌ها کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

میزان صادرات از گمرک آستارا سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیون دلار بود و میزان صادرات امسال نسبت به سال گذشته نیز روند کاهشی داشته است و به نظر نمی‌رسد در یک ماه باقی‌مانده بتواند به عدد ۲۲۰ میلیون دلار برسد. صادرات کالا از گمرک بندر آستارا در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۲۶۸ میلیون دلار و ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

امسال همچنین ۵۴ میلیون دلار کالا از گمرک آستارا وارد شده است که نسبت به رقم ۹۳ میلیون دلاری سال گذشته کاهش داشته است.

به نظر می‌رسد حباب برجام هم نتوانست حتی برای سال‌هایی اندک بر افزایش ارتباطات اقتصادی ایران و کشورهای حوزه دریای خزر اثر مثبتی داشته باشد و آفتاب تابان برجام بر گمرک آستارا نیز نتابیده است.

انتهای پیام/

نظر شما