شناسهٔ خبر: 24192049 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
۲برابر شدن قیمت پرواز به جزیره کیش
به‌اتفاق اعضای خانواده تصمیم گرفتیم در تعطیلات دهه فجر به جزیره کیش سفر کنیم که وقتی به آژانس مسافرتی مراجعه کردم، قیمت بلیت هواپیمای آن را هر نفر یک میلیون تومان اعلام و دلیل تقریباً ۲برابر شدن بلیت کیش را تعطیلات روزهای مورد نظر و افزایش تقاضا برای سفر اعلام کردند. وقتی یک شرکت بزرگ هواپیمایی به چنین بهانه‌هایی بلیت‌هایش را گران می‌کند، از کسبه جزء چه انتظاری می‌توان داشت؟
متقاضی سفر به جزیره کیش

خط ارتباطی:
امروزه اغلب شرکت‌های هواپیمایی در جهان قیمت بلیت‌هایشان را شناور می‌کنند که بر این اساس و برای ایجاد تعادل در دخل و خرج، در روزهایی که مسافران‌شان کم است بلیت‌ها را ارزانتر و در روزهای پُر مسافر گرانتر از نرخ معمول می‌فروشند.

توصیه‌هایی به وزارت نیرو برای کاهش مصرف آب
برای کاهش مصرف آب در کشور به وزارت نیرو توصیه‌هایی به‌شرح زیر دارم:
ـ نصب کنتورهای دیجیتالی مجهز به کارت هوشمند (کارت آب) در منازل شخصی، مجتمع‌های مسکونی و اداری و تجاری، چاه‌های آب کشاورزی و دیگر مراکز مصرف‌کننده آب.
ـ تعیین سهمیه مصرف مجاز آب با توجه به میانگین منابع و ذخائر آب‌های سطحی و زیرزمینی در هر «کارت آب»، نظیر کارت‌های سهمیه‌بندی بنزین.
ـ ایجاد مدیریت مصرف آب در هر مرکز با مشاهده و بررسی روند مصرف در «کارت آب»
ـ اخذ وجه آب‌بهاء به‌صورت یکجا، به هنگام شارژ ماهانه «کارت آب».
ـ عدم تخصیص سهمیه‌های مازاد تحت هیچ عنوان. اجرای این طرح به تأمین و توزیع حدود ۱۰ میلیون کنتور دیجیتالی و کارتی نیاز دارد که هزینه زیادی را هم نمی‌طلبد.
دکتر حسین وکیلی‌ـ اقتصاددان

خودروی رئیس ساواک و خودروی دکتر مصدق!
به‌اتفاق اعضای خانواده به بازدید از موزه عبرت واقع در حوالی میدان امام خمینی(ره) رفتیم و در آنجا خودروی نعمت‌الله نصیری آخرین رئیس ساواک رژیم گذشته را دیدیم که با نهایت دقت و احترام از آن نگهداری می‌شود. با دیدن آن صحنه به یاد خودروی مرحوم دکتر محمد مصدق خدمتگزار راستین ملت ایران افتادم که گوشه‌ای پرت افتاده است و بازدیدکننده چندانی هم ندارد. آیا نمی‌شود لااقل خودروی دکتر مصدق در مکانی عمومی به نمایش درآید تا از این طریق یادی از این بزرگ‌مرد تاریخ ایران شده باشد؟
پرویز کهنسال‌ـ اسلامشهر

تشکر از امور مشترکین اداره برق رودبار
کارکنان امور مشترکین شرکت توزیع برق استان گیلان شهرستان رودبار برخورد بسیار خوبی با مراجعان دارند و تلاش می‌کنند کارهایشان را در اسرع وقت انجام دهند. از مدیر و کارکنان شریف این اداره تشکر و قدردانی می‌کنم.
علی ندرتی از رودبار

اوقاف به یاری وزارت بهداشت و درمان بشتابد
با توجه به این که وزیر متعهد و سختکوش بهداشت و درمان برای ساخت مراکز اورژانس از نیکوکاران تقاضای کمک کرده است تا زمین‌های مورد نیاز آن را اهداء کنند، قطعه زمین بزرگی در محله دزاشیب، خیابان شهید قاسمی شمیران موقوفه مرحوم بٌنکدار وجود دارد که از ۸۵ سال پیش معطل مانده و ضروری است که براساس نیت واقف، ساختمان اورژانس مجهزی در آنجا ساخته شود و مورد استفاده بیماران قرار گیرد.
عباسی از اهالی محله دزاشیب

کارشناسان نظامی اظهار نظر ‌کنند
خواننده‌ای در ستون خط ارتباطی روزنامه اطلاعات پیام داده بود که بهتر است نیروهای دفاعی و نظامی کشور یکی شوند. به نظر من این اقدام به نفع مملکت ما است و هیچ کشوری در تاریخ نبوده است و اکنون هم نیست که دارای دو نیروی زمینی، دو نیروی هوایی و دو نیروی دریایی باشد. از کارشناسان مسایل نظامی تقاضا می‌شود در صورت امکان در این مورد نظر دهند.
نظامی بازنشسته

تقاضای معلمان بازنشسته مدارس استثنایی
ما تعداد ۱۰۰ نفر از معلمان آموزش و پرورش مدارس دانش‌آموزان استثنایی شهر تهران بیش از ۴ ماه است که بازنشسته شده‌ایم، ولی تاکنون به دلیل عدم پرداخت بدهی سنوات ارفاقی از سوی اداره کل آموزش و پرورش تهران به صندوق بازنشستگی، حقوق بازنشستگان‌مان برقرار نشده و همین موضوع موجب شده است مشکلات بسیاری برای ما و خانواده‌هایمان به وجود آید. از مسئولان تقاضای رسیدگی داریم.
تلفن‌های متعدد به خط ارتباطی

ضرورت مبارزه با فساد و بی‌عدالتی
مبارزه با انواع مفاسد اقتصادی و بی‌عدالتی‌ها و عدم مماشات با اشخاصی که مرتکب جرم‌های مختلف خواه حقیقی یا حقوقی شده‌اند، از بزرگترین اهداف و برنامه‌های دینی و انقلابی است که امیدواریم با قاطعیت و جدیت به آن جامه عمل پوشانده شود.
دانشجوی دانشگاه آزاد

مبلغ واریزی را چگونه پس بگیریم؟
فرزندم مبلغ ۳۳ هزار تومان برای ثبت نام در آزمون استخدامی شرکت نفت پرداخت کرده بود، ولی برگزاری این آزمون لغو شد و تکلیف این مبالغ پراخت شده از سوی شرکت‌کنندگان هم مشخص نشده است. مسئولان پاسخ دهند فرزندم چگونه می‌تواند این مبلغ را پس بگیرد؟
پدر متقاضی استخدام در شرکت نفت

ضرورت برگزاری سمینارهای پزشکی
برگزاری سمینارهای پزشکی به طور مرتب و بهره گرفتن از نظرات صاحب‌نظران متخصص و با تجربه جهانی همراه با تحقیق و پژوهش قطعا بسیار مفید خواهد بود.
به طور مثال شرکت اساتید سرطان‌شناسی جهان در همایشی با این موضوع در تهران، موجب شناسایی و آشکار شدن عوامل به وجود آورنده سرطان و راهکار‌های مبارزه با این بیماری می‌شود.
دانشجوی علوم پزشکی

انتقاد دولت و نمایندگان مجلس از یکدیگر
آیا دولت‌ها و نمایندگان سابق مجلس حق ندارند از دولت و نمایندگان فعلی مجلس انتقاد کنند، همچنین دولت و نمایندگان فعلی مجاز نیستند از دولت و نمایندگان قبلی انتقاد کنند، آن‌ هم در شرایطی که همه آنان دوره‌ای مسئول بوده‌اند؟
تلفن به خط ارتباطی

ضرورت تولید خودروهای با کیفیت
رونمایی از ۲ محصول جدید ایران‌خودرو در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال موجب خرسندی است. با توجه به تجربه دودزا بودن برخی خودروها از مسئولان تقاضا می‌شود فرایند تولید خودروهای جدید به قدری با کیفیت باشد که هیچ‌گونه آلایندگی ایجاد نکنند.
از طرفداران تولید ملی خودرو

شکرانه رفع خطر از ملت ایران
به لطف خداوند در حوادث اخیر خطر بزرگی از سر ملت ایران گذشت، به شکرانه این رفع خطر و برای پاسخگویی به مطالبات حقه مردم پیشنهاد می‌کنم نهایت صرفه‌جویی در همه امور صورت گیرد و برای نمونه بازسازی عتبات عالیات که خودم هم مختصری کمک کرده‌ام، اگر به تاخیر افتد مشکلی پیش‌ نمی‌آید، در عوض همه بودجه و امکانات کشور صرف اشتغال جوانان و گشایش‌های اقتصادی شود.
یک هموطن

پیشنهادی برای بازیافت زباله‌های خشک
به شهرداری تهران پیشنهاد می‌کنم ظروف و سطل‌های زباله‌ را یکی در میان به زباله‌های خشک اختصاص دهد تا هم به نظافت شهر کمک شود و هم امکان جمع‌آوری و بازیافت زباله‌ها بیش از پیش فراهم آید.
شهروندی از تهران

شورای شهر از شهردار سوال کند
جا دارد شورای شهر از شهردار تهران بپرسد چرا بانک شهر اقدام به سرمایه‌گذاری‌های گسترده در بورس تهران می‌کند، در حالی که سرمایه‌گذاری‌های اصلی این بانک باید متوجه بافت‌های فرسوده، رفع آلودگی هوا، کاهش ترافیک سنگین و دیگر مشکلات شهر باشد.
علی‌رضا احمدی

خط ارتباطی:
بانک‌ها برای کسب درآمد و حفظ ارزش پول سپرده‌گذاران مشتریان خود ناچارند در بازار بورس، مستغلات و واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه‌گذاری کنند و شهرداری برای هر یک از حوزه‌های یاد شده نیز سازمان و بودجه خاصی در نظر گرفته است که موظف به اجرای وظایف خود هستند.

نظر شما