شناسهٔ خبر: 24192043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش 115 میلیمتر باران در شهرستان گیلانغرب

قصرشیرین- ایرنا- با ورود سامانه ای ناپایدار به جو منطقه طی 72 ساعت گذشته، تاکنون در شهرستان گیلانغرب 115 میلیمتر باران باریده و براساس پیش بینی اداره کل هوشناسی استان کرمانشاه، بارش های همچنان تا فردا ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مدت همچنین در قصرشیرین 85 و در سرپل ذهاب 100 میلیمتر بارش باران به ثبت رسیده است.
بارش شدید باران در شهرستان های زلزله زده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب باعث بروز مشکلاتی برای ساکنان این مناطق که در چادرهای جمعیت هلال احمر و کانکس ها اسکان دارند، ایجاد کرده است.
تداوم بارش باران در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب علاوه بر نفوذ آب به داخل چادرهای اسکان اضطراری و کانکس زلزله زدگان، باعث آبگرفتگی خیابان ها و معابر شهری شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

**بارش 85 میلیمتری باران در قصرشیرین و بالا آمدن سطح آب رودخانه الوند
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از زمان ورود سامانه جدید بارشی طی 72 ساعت گذشته تاکنون 85 میلیمتر باران در قصرشیرین باریده است.
حشمت رضایی افزود: هم اکنون ستاد مدیریت بحران شهرستان پای کار و نیروهای امدادی در آماده باش هستند تا در صورت نیاز به مردم خدمت ارائه دهند.
وی گفت: از ابتدای بهمن تاکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین 91 و سه دهم میلیمتر باران به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد که همچنین از ابتدای سال زراعی تاکنون در قصرشیرین 135 میلیمتر باران بارید که این میزان در مدت مشابه سال ماقبل آن 117 میلیمتر بوده است.
وی افزود: بارش باران باعث نفوذ آب به داخل چادرهای اسکان موقت زلزله زدگان قصرشیرین شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه به وجود آورده است.
وی اظهارداشت: همچنین بارش شدید باران در 72 ساعت گذشته باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه الوند قصرشیرین شده است.

**بارش 100 میلیمتری باران در سرپل ذهاب و نفوذ به داخل چادر و کانکس اسکان زلزله زدگان
فرماندار سرپل ذهاب نیز از بارش 100 میلیمتری باران طی 72 ساعت گذشته در این شهرستان خبرداد و گفت: بارش شدید باران باعث نفوذ آب به داخل برخی از چادرهای اسکان زلزله زدگان و کانکس های درس دانش آموزان شده است.
اکبر سنجابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش هستند و به صورت مداوم طی سه روز گذشته تاکنون به شهروندانی که مشکلاتی را به دنبال بارش باران داشتند، کمک رسانی کرده اند.
وی همچنین از تعطیلی مدارس شهرستان سرپل ذهاب در تمام مقاطع تحصیلی در 2 نوبت صبح و عصر به علت تداوم بارش باران و آبگرفتگی کانکس های درس دانش آموزان خبر داد.
وی با بیان این که از اواخر هفته گذشته به شهروندان زلزله زده سرپل ذهاب نسبت به بارش شدید در هفته جاری، هشدارهای لازم داده شده بود که نکات ایمنی را رعایت کنند، اظهار کرد: به جز نفوذ آب به داخل برخی چادرهای اسکان و کانکس های درس دانش آموزان، مشکل دیگری نداریم.

**بارش 115 میلیمتری باران در گیلانغرب و طغیان رودخانه شهر
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز گفت: طی 72 ساعت گذشته تاکنون 115 میلیمتر باران در گیلانغرب به ثبت رسیده است.
فرهاد همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه های امدادی و خدمات رسان پای کار هستند و ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش به سر می برند.
وی اظهار کرد: بارش های 72 ساعت گذشته در شهرستان گیلانغرب علاوه بر طغیان رودخانه سطح شهر، همچنین منجر به ایجاد خسارت به برخی از مناطق این شهرستان از جمله واحدهای مسکونی و دامی، راه ها و دیگر ابنیه های فنی شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 210 هزار تن جمعیت دارند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما