شناسهٔ خبر: 24191968 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

برنامه‌ریزی برای تشخیص زودهنگام سه نوع سرطان در ایران

صاحب‌خبر -
رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، گفت: در زمینه تشخیص زودهنگام سرطان، برای سه نوع سرطان پستان، روده بزرگ و دهانه رحم، برنامه ریزی کردیم.
به گزارش مهر، دکتر علی قنبری مطلق در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در راستای تشخیص و درمان سرطان، اظهارداشت: بحث توسعه مراکز سرطان به عنوان بخشی از برنامه های توسعه زیرساخت تشخیص و درمان، از سال ۱۳۹۴ و پس از انجام «برنامه ملی آمایش سرزمینی سرطان» کلید خورد.
وی گفت: بر اساس این برنامه، میزان تجهیزات و امکانات موجود شناسایی و پیش بینی این موارد تا ۱۰ سال آینده تحت عنوان «سند توسعه شبکه ملی مراقبت سرطان» مشخص شد.
قنبری مطلق گفت: در زمینه تشخیص زودهنگام سرطان، برای سه سرطان مهم پستان، روده بزرگ و دهانه رحم، برنامه ریزی کردیم تا در قالب غربالگری در مراکز تشخیص زودهنگام، افرادی که علائم مشکوک به سرطان دارند و افرادی که در معرض خطر هستند، سریع شناسایی شوند و اقدامات زودهنگام درمانی آغاز شود.
وی ادامه داد: برای تجهیز این مراکز از محل گرنت اهدایی دولت ژاپن، ۵۰ دستگاه ماموگرافی تا پایان سال ۲۰۱۸ تامین خواهد شد و برای سایر تجهیزات نیز از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما