شناسهٔ خبر: 24191808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

درگیری ارتش تونس با تروریست‌ها در مرز لیبی

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: وزارت دفاع تونس از درگیری بین نیروهای ارتش این کشور و یک گروه مسلح در مرز لیبی خبر داد.
وزارت دفاع تونس اعلام کرد: این درگیری بین نیروهای ارتش این کشور و یک گروه مسلح در منطقه «تطاوین»، واقع در جنوب تونس و در مرزهای مشترک با لیبی روی داد.
«بلحسن الوسلاتی»، سخنگوی وزارت دفاع تونس گفت: یک گروه مسلح، مقادیری سلاح در منطقه «حایل»، واقع در «برج الصحراء» در مرز لیبی انبار کرده بود.
به گفته وی، تبادل آتش بین نیروهای ارتش لیبی و سرنشینان یک کامیون روی داد.الوسلاتی افزود: این درگیری پس از توقیف یک کامیون در مرز تونس و لیبی روی داد و نیروهای ارتش با هدف قرار دادن لاستیک‌های کامیون آن را متوقف کردند و افراد مسلح به سمت لیبی متواری شدند.
* لیبی
مردم لیبی با تجمع در «طرابلس»، پایتخت و دیگر شهرهای این کشور، هفتمین سالروز انقلاب فوریه و سرنگونی رژیم دیکتاتوری «معمر قذافی» را جشن گرفتند.تجمع کنندگان با سر دادن شعارها و سرود ملی، هفتمین سالروز پیروزی انقلاب فوریه و سرنگونی رژیم القذافی را گرامی داشتند.
در همین حال، «فایز السراج»، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی نیز در سخنانی به مناسبت هفتمین سالروز پیروزی انقلاب این کشور، از مجلس نمایندگان خواست تا قانون همه‌پرسی درباره قانون اساسی را در سریع‌ترین زمان ممکن وضع کند.
* مصر
رئیس جمهوری مصر‌ در سخنانی از ادامه و تشدید جنگ با گروه های مسلح در منطقه «سینا» تا محقق شدن اهداف آن خبر داد.
«عبدالفتاح السیسی» افزود: نیروهای ارتش و پلیس به اجرای طرح امنیتی در «سینا» تا محقق شدن اهداف آن در راستای حمایت از غیرنظامیان ادامه می دهند.همزمان، شبکه الجزیره از کشته شدن دو نظامی مصری در مناطق «کرم القوادیس» در «العریش» و «رفح» در «سینا» خبر داد.
در تحول دیگری، وزارت خارجه مصر ضمن موافقت با به تعویق افتادن نشست سه جانبه «اتیوپی»، «سودان» و «مصر» در خصوص سد «النهضه»، تأکید کرد: باید اختلافات فنی موجود سریعتر حل و فصل شود.
خبر دیگری حاکیست که گروه تروریستی داعش در تلاش برای کاهش فشار بر نیروهایش در شمال و مرکز «سینا» در مصر، انتقال اعضایش از عراق و سوریه به این منطقه را تکذیب کرد.

نظر شما