شناسهٔ خبر: 24191719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

ازدواج بهترین پاسخ برای نیاز انسان به محبت است

امام جمعه موقت مشهد گفت: همه انسان ها علاقه دارند که محبوب دل های بیشتری باشند. تأمین این نیاز ریشه ای و عمیق، با ازدواج صورت می گیرد و زن و شوهر به همین دلیل باید با یکدیگر متحد باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه؛ امام جمعه موقت مشهد مقدس شامگاه یکشنبه در سخنرانی مذهبی خود در رواق مطهر امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی، به تبیین عوامل پایداری زندگی مشترک پرداخت و با یادآوری سخنان روز گذشته خود، از «عشق و محبت به عنوان اولین عامل پایداری زندگی زوجین نام برد و گفت: انسان به گونه ای خلق شده که به محبت دیگران نیاز دارد چرا که تمام خواسته های او مادی نیست و صفا و صمیمیت، همدلی و یکی شدن روح انسان با دیگران از مهم ترین نیازهای او به شمار می آید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: همه انسان ها علاقه دارند که محبوب دل های بیشتری باشند. قرآن نیز به این میل انسان اشاره کرده و یکی از آثار عمل صالح را محبوبیت عامل به آن دانسته است. تأمین این نیاز ریشه ای و عمیق، با ازدواج صورت می گیرد و زن و شوهر به همین دلیل باید با یکدیگر متحد باشند.

وی با بیان این که خانواده ریشه درخت عشق و محبت در جامعه است، خاطرنشان کرد: عشق مرد به همسرش ابتدایی است و عشق زن به مرد پس از آن آغاز می شود. این مسأله بدان معناست که زن تا قبل از ازدواج شعله های عشقش شعله ور نمی شود و باید توسط همسرش فعال شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: روایتی از امام صادق(ع) وجود دارد که فرمودند وقتی یک دختر وارد خانه همسرش می شود، باید اولا نفس خود را از هرگونه ناپاکی و زشتی پاک نگاه دارد؛ ثانیا باید حافظ مرد باشد.

امام جمعه موقت مشهد یادآور شد: برای زن چیزی با ارزش تر از عفت وجود ندارد. تمام گل های وجود یک زن وقتی می روید که کیمیای عفت در وجود او باشد. اگر زن می خواهد خود را بیاراید، باید زیباترین آرایش را برای همسر خود داشته باشد تا بتواند او را در محبت خود غرق کند.

وی خاطرنشان کرد: زن با حفظ احترام، آبرو و شخصیت مرد، او را حفظ می کند. در اثر این مسأله، عشق مرد نسبت به همسرش افزایش پیدا می کند./820/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما