شناسهٔ خبر: 24191478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورزش چرداول نیازمند همراهی بیشتر فعالان رسانه ای است

ایلام - ایرنا - رسانه ها با ارائه الگوهای مناسب و تقویت علایق و ترغیب جوانان به ورزش نقش مهمی در سالم سازی جامعه دارند هر جا دراین مورد کاستی هست مبین ناهمراهی ورزش و رسانه است و چرداول نیازمند همراهی بیشتر این دو نهاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، چرداول از استعدادهای ورزشی برجسته ای برخوردار است که فعلیت یافتن کامل انها نیازمند امکانات ، فرهنگسازی، آموزش و مشوق بیشتر است که در تامین این موارد رسانه ها و فعالان رسانه ای نقش تعیین کننده ای دارند .
فعالان رسانه ای باید همراه با نهادهای اداری و هیات های متولی مجری ورزش در جهت رونق فعالیت ها و افزایش فضاهای ورزشی شهرستان تلاش کنند.
فرهنگسازی برای حضور بیشتر عموم مردم به خصوص نسل جوان در فضاهای ورزشی، ارائه قهرمانان ورزشی به عنوان الگوهای مناسب برای نوجوانانی که در سن هویت یابی هستند و نیز تحلیل و بررسی نقاط ضعف و قوت فعالیت ها و امکانات ورزشی شهرستان از مسئولیت های فعال رسانه ای متعهد در چرداول محسوب می شود.
با اذعان به اینکه در چند سال گذشته گام های بزرگی برای رشد و توسعه فضاهای و فعالیت های ورزشی در مناطق مختلف استان ایلام و از ان جمله شهرستان چرداول برداشته شده که مصداق مستند ان افزایش اعتبارات ورزشی است اما هنوز فاصله تا متوسط استانداردهای کشوری بسیار است.
مهم ترین شاخص در حوزه ورزشی میزان متوسط سرانه فضاهای ورزشی روباز و پوشیده است ( هرچند که گاه اولی به جای دومی عنوان می شود) که دراین شاخص همچنان که در ادامه می اید مجموع استان ایلام و شهرستان چرداول نیازمند تداوم طرح ها و تلاش های جاری هستند.
متوسط سرانه ورزشی در کشور برای هر نفر 1 متر تعیین و هدف گذاری شده است .
مدیر ورزش و جوانان شهرستان چرداول در نشست با فعالان رسانه ای این شهرستان بر لزوم همراهی نهاد ورزش و رسانه تاکید کرد.
خانم حمیرا نیک سرشت با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه ورزش شهرستان چرداول گفت: هم اکنون پنج پروژه ورزشی شامل چمن فوتبال هلیلان و شباب،سالن ورزشی آسمان آباد، سالن دوقلوی سرابله با اعتبار 26 میلیارد ریال و با رشد فیزیکی بالای 30 درصد در حال اجرا هستند.
وی اضافه کرد: تعمیرات و تجهیز اماکن ورزشی، تعمیر استخر، حصار کشی مجموعه ورزشی شهدای سرابله و سالن ورزشی کهره با مجموع اعتبار 7 میلیارد و 800 میلیون ریال از جمله طرح های اجرایی این شهرستان محسوب می شود.
وی در خصوص میزان فضاهاو سرانه های ورزشی در چرداول گفت: هم اکنون هفت سالن ورزشی قابل استفاده و یک سالن نیمه تمام، 9باب باشگاه خصوصی در دو بخش بانوان و آقایان در چرداول فعالیت دارند که میزان سرانه ورزشی برای هر نفر 49سانتی متر مربع است که با بهره برداری از طرح های عمرانی ورزشی درحال اجرا سرانه ورزشی این شهرستان به حدود 70سانتی متر مربع می رسد.
مدیر ورزش و جوانان چرداول با ذکر اینکه در سه سال گذشته اعتبار مناسب و کم نظیری به ورزش این شهرستان اختصاص یافته گفت: از محل اعتبارات کمیته شهرستان 19میلیارد ریال و همچنین 6 میلیارد 800 میلیون ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به ورزش چرداول اختصاص یافت.
نیک سرشت در ادامه در خصوص قهرمانی های کسب شده توسط ورزشکاران چرداولی گفت: در سال 96 تا کنون 68 اعزام استانی(39موردآقایان و 21مورد بانوان) و مقام های انفرادی استانی163 مورد آقایان و 79 مورد بانوان، تیمی 15 مورد آقایان و 4 مورد بانوان،مسابقات کشوری40 نفر، 25 صعود کوهنوردان در استان و کشوری انجام شده است.
وی دیگر قهرمانی های ورزشکاران را در سطح کشور 8 مورد و 1 مورد همبستگی کشورهای اسلامی و یک مورد جهانی در رشته های کشتی،دو ومیدانی، تکواندو و پاورلیفتینگ ذکر کرد.
وی برگزاری ورزش های همگانی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: در این قسمت جز فعال ترین هیات های استان بوده ایم و از ظرفیت بخشداران، شهرداران، دهیاری ها بهره گرفته ایم که هم اکنون 500 ورزشکار سازمان یافته و 1 هزار ورزشکار غیر سازمان یافته در قالب گروه های پیاده روی و کوهروی فعالیت دارند.
نیک سرشت با ذکر اعطای 370 میلیون ریال هیات های فعال در مناطق محروم کمک کرده اند گفت: هم اکنون یک هزار و 600 ورزشکار در قالب 19 هیات ورزشی مختلف مشغول به ورزش هستند .
برگزاری 120 مسابقه مناسبتی در شهرستان، برگزاری کلاس های آموزشی،کارگاه های ازدواج، مبارزه با آسیب های اجتماعی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، مهارت های زندگی، فعالیت پنج سمن و رتبه دوم فرهنگی امور جوانان استان از دیگر مواردی بود که خانم یک سرشت به آنها اشاره کرد.
در این جلسه خبرنگاران و فعالان خبری این شهرستان راهکارها و ایده های خود را برای توسعه ورزش و تشویق اهالی شهرستان 59 هزار نفری چر داول به حضور و فعالیت ورزشی ارائه کردند.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد.
خبرنگار: رضا آزادی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7176/6034

انتهای پیام /*

نظر شما