شناسهٔ خبر: 24190807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| نفوذ دشمن با ابزارهای "شبهه‌افکنی، سیاه‌نمایی و ‌ناکار آمدن جلوه دادن نظام" به کشور

R41405/P1377/S6,75/CT11

معاون امنیتی اداره کل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه شبهه افکنی و سیاه نمایی از ابزارهای نفوذ است، گفت: تهی کردن جامعه از فرهنگ و اندیشه‌های معنوی و اسلامی هدف دشمنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، معاون امنیتی اداره کل اطلاعات استان همدان امروز در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی استان همدان اظهار داشت: مسئله نفوذ از ابتدای تاریخ زندگی بشر وجود داشته و نخستین مورد به داستان وسوسه حضرت آدم (ع) برای میل کردن از میوه ممنوعه برمی‌گردد.

معاون امنیتی اداره کل اطلاعات استان همدان افزود: نفوذ در دوران‌های مختلف تاریخی وجود داشته و زندگی انبیا (ع) به شکل‌های مختلف وجود داشته و در اسلام نیز به دو شکل مثبت و منفی ایجاد شده است.

وی، نمونه مثبت این مسئله را نفوذ پیامبر اکرم(ص) در قلب مردم و تشکیل امت اسلامی دانست و گفت: نمونه منفی نیز نفوذ یهودیت در بین مسلمانان با هدف ایجاد دودستگی و چنددستگی و بزرگ کردن چهره خود در اسلام مانند خیانت بنی‌قریظه در جنگ احزاب است.

این مقام امنیتی استان همدان بیان کرد: ستون پنجم دشمن از صدر اسلام با شناسایی نقاط ضعف و اعمال تحریم و فشار بر جامعه اسلامی دست به نفوذ اقتصادی زده و با تخریب روحیه مسلمان نفوذ امنیتی را انجام می‌داد.

وی مطرح کرد: گسترش سبک زندگی یهود، اباهه گری و شهوت‌رانی، شبهه افکنی، و نفوذ فرهنگی برای سست کردن اعتقادات مردمی نیز نمونه‌های نفوذ فرهنگی یهودیت در بین مسلمانان بوده است.

معاون امنیتی اداره کل اطلاعات استان همدان اعلام کرد: نفوذ منافقان در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته و جریان نفاق با نفوذ در اتاق فکر تصمیم‌گیری یک جریان یا نهاد به دنبال ایجاد تغییر در محاسبات تصمیم گیران هستند

وی در بحث نفوذ فرهنگی گفت: فرهنگ یعنی مجموعه‌ای از معارف مرجع، اندیشه‌های رایج و ارزش‌ها و کارکردهای خاص که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و امام راحل، فرهنگ را بالاترین و والاترین عنصر موجودیت هر جامعه می‌دانند.

معاون امنیتی اداره کل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه نفوذ فرهنگی سه مرحله دارد، تصریح کرد: مرحله نخست تهاجم فرهنگی است که به‌راحتی از کنارش عبور کرده و کوتاهی مسئولان و عناصر شکل‌دهنده در صیانت از جامعه موجب شد که به مرحله دوم که شبیخون فرهنگی است، وارد شویم.

وی افزود: در صیانت از فرهنگ همه مسئول بوده و از نهاد آموزش و پرورش گرفته تا خانواده‌ها، سازمان تبلیغات و معلمان و نتوانستند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

این مقام امنیتی بیان کرد: اکنون وارد مرحله سوم یعنی ناتو فرهنگی شده و تهاجم فرهنگی غول‌آسایی بر ضد ما آغازشده که همه قومیت‌هایی که دنبال هویت ملی و سرزمینی ایران هستند، مکلف‌اند در این زمینه ورود کنند زیرا اگر کوتاه بیایند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه تهی کردن جامعه از فرهنگ و اندیشه‌های معنوی و اسلامی هدف دشمن است، تصریح کرد: دشمن به‌خوبی می‌داند که انرژی و قدرت پیش راننده مرددم برای حضور در برنامه‌هایی چون راهپیمایی‌ها و ایستادن در برابر دشمن حاصل اتحاد معنوی است

معاون امنیتی اداره کل اطلاعات استان همدان بیان کرد: دشمن به‌خوبی فهمیده تا زمانی که شیعه، زره پولادینی به نام ولایت دارد، نقشه‌های آن‌ها به‌جایی نمی‌رسد و ازاین‌رو به دنبال آسیب زدن به اعتقادات دینی ما هستند.

وی گفت: نمونه این کار، تضعیف روحیه دفاع و سلحشوری مردم در روزهایی که مجاهدان با الگو گیری از جریان کربلا در جبهه مقاومت مبارزه می‌کردند به‌وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای است که برخی جریان‌های داخلی نیز به آن دامن زدند.

این مقام امنیتی بیان کرد: دشمن ابزارهای نفوذ را از بین مسلمانان انتخاب کرده و از داعش گرفته تا القاعده، اخوان المسلمین، جریان شیرازی‌ها و وهابیت از نقشه‌های دشمنان است، اما امروز هلال شیعی از افغانستان به سمت لبنان شکل‌گرفته و کسی نمی‌تواند آن را برچیند.

وی افزود: گسترش شعار "جانم فدای ایران" در دورانی که مردم سوریه و عراق به کمک نیاز داشتند نیز از توطئه‌های آن‌ها بود و امروز اگر با ستون پنجم دشمن در عراق و افغانستان مبارزه نکنیم، درگیری به داخل ایران کشیده می‌شوند.

معاون امنیتی اداره کل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه گروه‌های تکفیری باید در خارج از کشور مدیریت شوند، تأکید کرد: ایجاد داعش در عراق و سوریه برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بود زیرا قلب تپنده منطقه است.

وی اعلام کرد: ایجاد فاصله بین مردم و گذشته خود با شبهه افکنی و سیاه نمایی از دیگر ابزارهای نفوذ است درحالی‌که باید نیمه‌پر و نقاط قوت را نیز دید.

این مقام امنیتی استان تصریح کرد: آن‌ها به دنبال مشروعیت‌زدایی از حضرت امام خمینی(ره) به دلیل دستور امام راحل مبنی بر برچیدن جریان نفاق در سال 67 بوده و آن را قتل‌عام و زیر سئوال بردن عدالت اجتماعی می‌دانند و دروغ‌ها و سیاه نمایی‌هایی نیز درباره رهبری و خانواده ایشان با هدف مشروعیت زدایی از ایشان داشته‌اند.

وی بیان کرد: تغییر در ذائقه مردم و اجرا کردن برنامه‌ها و نقشه‌های مختلف برای ناکارآمدن جلوه دادن نظام از دیگر توطئه‌های آن‌هاست زیرا ایران محور مقاومت است.

این مقام امنیتی استان گفت: به‌کارگیری روش‌های مختلف چون اقناع، تحریف حقیقت، وارونه‌گویی و شبهه پراکنی از دیگر اقدامات دشمنان است و امروز 150 هزار شبهه از طرف جریان تکفیری ایجاد شده و باید تعلیم و تعلم زیربنایی در کشور ایجاد شود تا دشمن فرصت شبهه افکنی پیدا نکند.

انتهای پیام/ش

نظر شما