شناسهٔ خبر: 24190668 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 آغاز ثبت‌نام المپياد علمي دانشجويان علوم پزشکي

ثبت‌نام آزمون دهمين دوره المپياد علمي دانشجويان علوم پزشکي کشور آغاز شد.

مهلت ثبت‌نام

ثبت‌نام آزمون دهمين دوره المپياد علمي دانشجويان علوم پزشکي سراسر کشور از 28 بهمن ماه و تا 2 اسفندماه ادامه دارد.

ثبت‌نام براي دهمين دوره المپياد علمي دانشجويان علوم پزشکي توسط دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و از طريق سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي به نشاني www.sanjeshp.ir انجام مي‌شود.

با حکم وزير علوم؛

سرپرست دانشگاه ياسوج منصوب شد

بنا بر اعلام وزارت علوم، وزير علوم در حکمي احمد عريان را به عنوان سرپرست دانشگاه ياسوج منصوب کرد.پيش از اين محمودرضا رحيمي رياست دانشگاه ياسوج را برعهده داشت.ضمنا وزير علوم در نامه جداگانه‌اي با استعفاي رضا رحيمي موافقت و از زحمات و خدمات وي در مدت تصدي رياست دانشگاه ياسوج قدرداني کرد.

جان باختن تعدادي از دانشجويان و اساتيد دانشگاه در حادثه سقوط هواپيما

در پي سقوط يک فروند هواپيماي مسافربري هواپيمايي آسمان که از تهران عازم ياسوج بود، سه تن از کارمندان و اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد جان باختند.

به گزارش دانشگاه آزاد اسلامي، خليل آهنگران رئيس اداره هماهنگي اداره کل نظارت و ارزيابي آموزش دانشگاه آزاد اسلامي و سيدرضا فاطمي‌طلب و احمد چرميان از اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي که براي انجام ماموريت اداري عازم ياسوج بودند در سانحه پرواز هواپيما ATR72 و برخورد با کوه دنا جان باختند.همچنين در اين سانحه تلخ، عليرضا جامه‌اي دانشجوي رشته پرستاري دانشگاه علوم پزشکي تهران نيز در گذشت.

برگزاري مسابقات ملي مناظرات دانشجويي

به گزارش آفرينش، مهندس عليرضا زجاجي، سرپرست معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي درباره برگزاري مناظرات دانشجويان ايران در سطح کشور گفت: اين مناظرات در سال 90 در جهاد دانشگاهي آغاز شد و مبناي آن مکاتبه‌اي بود که جمعي از فضلاي قم در دهه 80 با مقام معظم رهبري داشتند و به همين خاطر مقام معظم رهبري در نامه‌اي به اهميت بحث مناظرات اشاره کردند و بيان کردند که چون تا به حال به اين موضوع در دانشگاه‌ها پرداخته نشده است، خوب است که به اين مساله اهميت داده شود.زجاجي افزود: به دليل ماهيت انقلابي جهاد دانشگاهي اين نهاد با اهتمام مسئولان براي اين کار مقدمه‌چيني‌هاي لازم را انجام داد و در سال 90 اولين مسابقه مناظره دانشجويي برگزار شد و امسال ششمين دوره اين مناظرات 8 اسفندماه در کتابخانه مرکزي دانشگاه علامه‌ طباطبايي برگزار مي‌شود.

وي يادآور شد: تلاش‌هاي زيادي براي برگزاري هر چه بهتر اين مسابقات انجام شده و تاکنون شاهد رشد کمي و کيفي اين موضوع بوده‌ايم و هدف از برگزاري اين مسابقات آن است که بحث و گفت و گو با منطق و ارائه دليل و برهان انجام شود. سرپرست معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي در پايان با اشاره به اين که در سطح جامعه بسيار ديده مي‌شود که بحث بر سر موضوعات مختلف به دعوا و مجادله کشيده مي‌شود، بر اهميت برگزاري اين مسابقه و ترويج اصول مناظره علمي در سطح جامعه تاکيد کرد.

براساس ضوابط صندوق رفاه اعلام شد؛

هزينه خوابگاه دانشجويان در ترم 10 دکتري و 6 ارشد

طبق ضوابط صندوق رفاه وزارت علوم محاسبه هزينه ترم 10 براي دانشجويان دکتري و ترم 6 براي دانشجويان کارشناسي ارشد ساکن در خوابگاه 2 برابر مدت مجاز است.

به گزارش دانشگاه تربيت مدرس، براساس قوانين و مقررات صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، مهلت سکونت دانشجويان مقطع دکتري پايان ترم هشتم تحصيلي و براي دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد پايان ترم چهارم تحصيلي است.هزينه تمديد سکونت در ترم نهم براي مقطع دکتري و ترم پنجم براي مقطع کارشناسي ارشد بصورت عادي محاسبه مي‎شود.

همچنين محاسبه هزينه ترم 10 براي دانشجويان دکتري و ترم 6 براي دانشجويان کارشناسي ارشد ساکن در خوابگاه 2 برابر مدت مجاز است.

دانشجوياني ورودي سال 94 کارشناسي ارشد و ورودي دکتري سال 92 که از ابتداي ترم (16 بهمن 96) به مدت 10 روز در خوابگاه حضور داشته باشند، هزينه خوابگاه آنها تا پايان ترم به تاريخ (15 تيرماه 97) محاسبه مي‌‎شود.

شرايط اختصاصي دانشگاه فني و حرفه‌اي براي جذب هيئت علمي

شرايط اختصاصي دانشگاه فني و حرفه‌اي براي متقاضيان جذب در هيئت علمي اعلام شد براين اساس متقاضيان بايد مدرک کارشناسي ارشد و حداقل سه سال سابقه کار حرفه‌اي داشته باشند.شرايط اختصاصي دانشگاه فني و حرفه‌اي براي متقاضيان جذب دراين دانشگاه به شرح زير است :براي متقاضيان داراي مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد، حداقل سه سال سابقه کارحرفه‏اي، پس از تاريخ اخذ مدرک کارشناسي ارشد از دانشگاههاي معتبر، الزامي است.همچنين براي متقاضيان داري مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد، شرکت و قبولي در آزمون حرفه‌اي دانشگاه که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار مي‌شود و يا ارائه گواهينامه مهندسي حرفه اي( PE ) از مراجع معتبر داخلي يا خارجي الزامي است.استخدام در مواردي که نياز دانشگاه به دانش‎آموخته کارشناسي ارشد اعلام شده است، صرفا با مدرک کارشناسي ارشد و در مرتبه مربي فني است و پذيرش مدارک بالاتر، از اين دسته از متقاضيان امکانپذير نيست.

امکان تشکيل پرونده براي دانشجويان مقطع دکتري وجود ندارد و چنانچه در هر مرحله اي از اجراي فرايند جذب اطلاع حاصل شود که متقاضي دانشجوي دکتري است، پرونده وي از دستور کار خارج مي‏شود.متقاضياني که در استخدام رسمي ارگانهاي دولتي و عمومي هستند، امکان جذب از طريق اين فراخوان را نخواهند داشت.مسئوليت صحت اطلاعات اظهار شده در سامانه بر عهده متقاضي است. بنابراين در هر مرحله اي از اجراي فرايند خلاف آن اثبات شود و يا عدم اعتبار مدارک بارگذاري شده محرز شود، مسئوليت عواقب ناشي از پنهان کاري و ارسال اطلاعات نادرست بر عهده متقاضي است.

نظر شما