شناسهٔ خبر: 24190633 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

آشنایی با بزرگترین بالابر متحرک آکاردئونی ایرانی

با بزرگترین بالابر متحرک ساخته شده در ایران آشنا شوید. این بالابر عظیم الجثه، به دستان مهندسان و تلاشگران ...

صاحب‌خبر -
با بزرگترین بالابر متحرک ساخته شده در ایران آشنا شوید. این بالابر عظیم الجثه، به دستان مهندسان و تلاشگران توانمند کلایر اصفهان در سالیان دور ساخته شد. ارتفاع دسترسی این بالابر ۱۹ متر و ظرفیت بالابری آن حدود ۷۰۰ کیلوگرم بوده و برای کاربردهای خاص صدا و سیمای مشهد در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.
 




این بالابر هیدرولیکی بزرگ و سنگین، برای جابجایی نیاز به یک کامیون کشنده داشت و سکوی کار بسیار بزرگ آن امکان جابجایی تجهیزات بزرگ و یا کار کردن 10 نفر در ارتفاع را فراهم می نمود. چند سال بعد یک بالابر مشابه دیگر نیز با همین مشخصات توسط این مجموعه ساخته شد که جهت کار در آشیانه هواپیماهای فرودگاه مهرآباد به تهران ارسال گردید. 


 
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت فولاد و آلیاژهای متنوع و نیز طراحی های بهینه در صنعت بالابر نفربر، ابعاد و وزن بالابرهای آکاردئونی کاهش یافته و همچنین به صورت خود کششی نیز عرضه می شود که جابجایی آن در مسافت های کم بسیار آسان است. همچنین فراگیر شدن بالابرهای بوم لیفت برای ارتفاع های بالا، بسیاری از نیازهای کار در ارتفاع را مرتفع ساخته و امروزه به جز موارد بسیار خاص که نیاز به بالابر با سکوی کار بزرگ دارند، استفاده از بالابرهای آکاردئونی با این ابعاد شایع نیس زیرا قیمت بالابر نیز مورد توجه مشتریان است. این در حالی است که مراکز نظامی، فرودگاهی ، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها همچنان نیاز به بالابر صنعتی بزرگ و قدرتمند دارند و استفاده از این بالابر ها به جای داربست ، سرعت عمل و ایمنی آن، از دلایل توجیه اقتصادی آن خواهد بود.
 
 
 

نظر شما