شناسهٔ خبر: 24190400 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهرانپور: غیبت ستاره های الهلال به سود استقلال است

کارشناس فوتبال ایران گفت: غیبت ستاره های اصلی الهلال از لحاظ روحی و فنی به استقلال کمک می کند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا مهرانپور در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره تقابل استقلال تهران با الهلال عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: بدون شک با توجه به اینکه الهلال تیم بزرگی است و بازیکنان گرانقیمتی در اختیار دارد، استقلال کار سختی مقابل این تیم پیش رو دارد. با این حال شاگردان شفر هم در هفته های اخیر لیگر برتر وضعیت ایده آلی داشته اند و به هماهنگی کامل رسیده اند.

او ادامه داد: تدابیر تاکتیکی شفر در بازی های اخیر استقلال به شکل مطلوبی اجرا می شود و این امر نتایج خوبی را به دنبال داشته است.باید دید سرمربی آلمانی استقلال برای مهار بازیکنان کلیدی الهلال و به ثمر رساندن گل چه راهکارهایی مدنظر دارد. خط حمله این تیم نسبت به ابتدای فصل بسیار بهتر عمل می کند. خوشخبتانه تعداد بازیکنان باکیفیت استقلال به حدی است که در زمان آسیب دیدگی بازیکنانی مانند پژمان منتظری و میلاد زکی پور، این تیم کمبودی احساس نمی کند. البته تمام تیم هایی که در لیگ قهرمانان بازی می کنند، باید از لحاظ بازیکن غنی باشند تا در مواقع لزوم با مشکل مواجه نشوند.

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درمورد غیبت ستاره هایی مانند عمر خریبین، سلمان فرج، عبدالله معیوف، نواف عابد و عبدالله زوری در ترکیب الهلال برای دیدار با نماینده کشورمان گفت: این موضوع به نفع ما است و غیبت ستاره های اصلی الهلال در این بازی از لحاظ روحی و فنی به استقلال کمک می کند.

مهرانپور درباره میزبانی استقلال از الهلال در ورزشگاه سیب عمان تصریح کرد: در این مورد باید از فدراسیون فوتبال انتقاد کرد که شرایطی  را به کار نمی گیرد که تیم های ایرانی مقابل نمایندگان عربستان در کشورمان بازی کنند. از طریق سیاسی یا ورزشی باید تاکنون این مشکل حل می شد و از امتیاز بزرگی به نام تماشاگر استفاده می کردیم.

پرسپولیس باید مراقب تجربه ژاوی باشد

او درمورد رویارویی پرسپولیس با السد قطر در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه اظهار کرد: تیم های عربی با هزینه ای هنگفت بازیکنان بزرگی جذب می کنند و در همین تیم السد هم چهره های شاخصی مانند ژاوی هرناندز حضور دارند. هرچند این بازیکن اسپانیایی پا به سن گذاشته است و دیگر شادابی و طراوت زمان حضورش در بارسلونا را ندارد اما نبایست از کنار تجربه ژاوی بگذریم.

مربی تیم فوتبال سایپا تهران ادامه داد: از طرفی پرسپولیس هم وضعیت بسیار خوبی در لیگ برتر دارد و می تواند السد را در دوحه شکست دهد.هماهنگی، پاسکاری های دقیق، فشار مداوم روی بازیکنان حریف و آمادگی فوق العاده علی علیپور، از مهم ترین ویژگی های بازی پرسپولیس در هفته های اخیر است. عملکرد علیپور سبب شده است به هیچ وجه جدایی طارمی به چشم نیاید. در کل هرچند گروه استقلال و پرسپولیس سخت است اما با توانمندی که آنها دارند می توانند در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشند.

ناهماهنگی بازیکنان و شناخت ناکافی ساغلام از تراکتور، کار این تیم را در لیگ قهرمانان سخت می کند

مهرانپور درمورد دیدار تراکتورسازی برابر الغرفه قطر گفت: تراکتورسازی به 2 دلیل نسبت به سایر نمایندگان ایران کار سخت تری در لیگ قهرمانان دارد. دلیل اول اینست که بازیکنان زیادی که در نقل و انتقالات نیم فصل به ترکیب تراکتور اضافه شدند، تاکنون با سایر نفرات به هماهنگی کامل نرسیده اند. از طرفی سرمربی ترکیه ای جدید این تیم هنوز به شناخت دقیقی از بازیکنان نرسیده اما ساغلام در همین فرصت محدود سر و شکل خوبی به تراکتورسازی داده است. از زمان روی کارآمدن او، این تیم در 3 بازی لیگ برتر 2 پیروزی و یک تساوی کسب کرده است و خودش را از جمع تیم های انتهای جدول خارج کرده است.همین امر نشان می دهد ساغلام تاثیر مثبتی به وجود آورده است.

او ادامه داد: تراکتورسازی در بازی اول مقابل الاهلی عربستان می توانست دست کم با یک نتیجه تساوی از زمین بیرون بیاید اما به دلیل ضعف بدنی بازیکنانش در 20 دقیقه پایانی کم آورد. با این حال هرچه زمان بگذرد این مربی شناخت بیشتری از تراکتورسازی به دست می آورد.

مسائل تاکتیکی ذوب آهن تا حد زیادی به کی روش محدود می شود

مربی سابق تیم های نفت تهران و صباقم درباره تقابل ذوب آهن ایران با لوکوموتیو ازبکستان اظهار کرد: امیر قلعه نویی تا کنار زمین می تواند دستورهای تاکتیکی را به شاگردانش انتقال دهد اما این بازیکنان ذوب آهن هستند که می توانند با هوشیاری تعیین تکلیف کنند و نتیجه را رقم بزنند. ذوب آهن، تیم بسیار بزرگی است که بازیکنان خوب و باتجربه ای در اختیار دارد اما حس می کنم این تیم در مسائل تاکتیکی محدود است و خیلی روی کی روش استنلی برنامه ریزی می کند.

مهرانپور خاطرنشان کرد: زمانیکه تیم های ایرانی روی ذوب آهن آنالیز دقیقی انجام می دهند، شک نکنید حریفان آسیایی این تیم هم با شناخت کامل به مصاف ذوب آهن می آیند و بازیکنان کلیدی آن را کنترل می کنند. در کل ذوب آهن برای برتری مقابل لوکوموتیو باید به جز تکیه روی توانایی های کی روش سایر راه های گلزنی را هم امتحان کند.

انتهای پیام/

نظر شما