شناسهٔ خبر: 24190247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| مقابله با فضاساز‌های رسانه‌ای دشمن نیازمند کار فرهنگی هدفمند است

R7840/P1377/S6,60/CT11

استاندار تهران با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسب و تولید محتواهای فرهنگی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود گفت:‌ امروز فضای رسانه‌ای دشمن در کشور، اعتقادات مردم را نشانه گرفته است که برای مقابله با آن‌ها نیازمند کار فرهنگی هدفمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمدحسین مقیمی امروز در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وجود هجمه‌های رسانه‌ای که سبک ایرانی اسلامی مردم و به ویژه نسل جوان را هدف گرفته است لازم است مسئولان در ایجاد محتوای رسانه‌ای مناسب و مبتنی بر سبک ایرانی اسلامی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان درصدد سست کردن باورهای دینی جوانان است تصریح کرد: تربیت نسل جوان مؤمن و پاییند به ارزش‌های انقلاب نیازمند کار منسجم فرهنگی از سوی دستگاه‌های متولی است، امروز فضای رسانه‌ای دشمن در کشور، اعتقادات مردم را نشانه گرفته است که برای مقابله با آن‌ها نیازمند کار فرهنگی هدفمند هستیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود ارتباط مستحکم بین خانواده و دانش‌آموزان را راهکار اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: اگر رابطه مستحکمی بین خانواده و دانش‌آموز از یکسو و مدرسه به عنوان خانه دوم دانش‌آموزان از سوی دیگر برقرار شود قطعاً شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

مقیمی با تأکید بر اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی ریشه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دارد گفت: مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مستلزم اقدامات فرهنگی است، و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی که عمدتاً ریشه فرهنگی دارند ناگزیر از برنامه‌ریزی فرهنگی هستیم که این امر نیز عزم ملی همه دستگاه‌های مرتبط و متولی را می‌طلبد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز با حجم و گستره وسیعی از رسانه‌های مجازی روبه‌رو هستیم که آموزه‌ها و باورهای دینی جوانان ما را هدف قرار داده است، اما می‌توان با استفاده از ظرفیت ایجاد شده در این فضا برای ارتقاء سطح فرهنگی دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما