شناسهٔ خبر: 24190012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام عراقی: حضور نظامی آمریکا در عراق ناموجه است

بغداد – ایرنا – رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با هشدار نسبت به اهداف و برنامه های آمریکا در عراق تاکید کرد: حضور نظامی آمریکا در عراق ناموجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'حاکم الزاملی' امروز (یک شنبه) در بیانیه ای که در سایت 'الاتجاه پرس' ارگان خبری گروه مقاومت اسلامی 'کتائب حزب الله عراق' منتشر شده، تصریح کرده که حضور هشت هزار نظامی آمریکا در عراق ناموجه است.
وی همچنین با هشدار نسبت به اهداف و برنامه های آمریکا برای بقای طولانی مدت نظامیانش در عراق افزود: با توجه به پایان جنگ علیه داعش در عراق، حضور پرشمار نظامیان آمریکایی در عراق سوال برانگیز است.
رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق همچنین خواستار پاسخگویی دولت مرکزی عراق در قبال حضور پرشمار نظامیان آمریکایی در عراق شد و تاکید کرد: این که فکر کنیم آمریکا برای حفظ امنیت و روند سیاسی به عراق آمده است، تصور باطلی است.
وی افزود: این مذاکرات نبود که موجب خروج شمار زیادی از نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011 (1389) شد، بلکه گروه های مقاومت اسلامی عراق باعث خروج نظامیان آمریکا از عراق شدند.
وزیر خارجه آمریکا و تعدادی از مقامات عالی رتبه آمریکا در چند هفته اخیر اعلام کرده اند که نیروهای ایالات متحده در عراق باقی می مانند و خطای خروج از عراق را مانند سال 2011 تکرار نمی کنند.
این موضع آمریکایی ها که برخلاف خواست دولت و جریان های سیاسی و افکار عمومی عراق است، با اعتراض و انزجار عمومی در داخل عراق مواجه شده است.
خاورم *353*1275

انتهای پیام /*

نظر شما