شناسهٔ خبر: 24189860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استان تهران باید ویترین ورزش کشور باشد/المپیک 2020 توکیو اولویت وزارت ورزش

تهران- ایرنا- «ایرج رحمانی » مدیرکل امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: استان تهران با جمعیت بیش از 12 میلیون نفر، باید ویترین ورزش کشور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رحمانی شامگاه یکشنبه در مراسم تقدیر از مدال آوران ورزشی شمال شرق تهران که با حضور جمعی از مسئولین در مجتمع پری سنتر پاسداران برگزار شد، اظهار کرد: استان تهران دارای ظرفیت قابل قبولی در توسعه ورزش و استعدادها بوده و تهران می تواند به عنوان ویترین ورزش کشور مدال های ارزشمندی را در رقابت های بین المللی کسب کند.
وی ادامه داد: تهران پیشرو و هدایت کننده 30 استان دیگر کشور است که توجه به حوزه های عمرانی و ورزشی می تواند به روند رو به رشد آن کمک زیادی کند.
رحمانی با بیان اینکه یکی از اولویت های وزارت ورزش و جوانان کسب مقام در المپیک 2020 و آسیایی 2018 جاکارتا خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به اهداف تعریف شده در این رویدادهای مهم دست یابیم.
«رضا گلمحمدی» مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، نیز در این مراسم گفت: مسابقات المپیاد آینده سازان استان تهران در مرحله دوم از بهمن ماه امسال در سطح چهار حوزه و شهرستان های تابعه برگزار شد که هدف از برگزاری این رویداد ورزشی برخورداری استعدادهای کم برخوردار از فعالیت ها و امکانات ورزشی و همچنین توسعه ورزش در سایر شهرستان های استان بوده است.
گلمحمدی ادامه داد: کار کردن در تهران بسیار سخت است و امیدواریم با برگزاری این رویدادها بتوانیم بخش های مختلف استان و ورزشکاران مختلفی را از قشر جوان و نوجوان جذب کنیم.
وی بیان کرد: این مسابقات می تواند از لحاظ کمی و کیفی به ورزش تهران کمک و بسیاری از تغییر و تحولات مدیران، هیات ها و حوزه ها در آینده نزدیک را مشخص کند.
گلمحمدی از آماده شدن سند توسعه ورزش تهران در سال آینده خبر داد و گفت: این سند فردا (دوشنبه) در جلسه شورای برنامه ریزی استان تقدیم استاندار تهران خواهد شد تا بتوانیم با راهبردها و راهکارهای خاصی به توسعه ورزش پایتخت کمک کنیم.
«جعفر زرنگار» رئیس حوزه ورزش شمال شرق تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: المپیاد استان تهران کارنامه هشت ساله ورزش تهران بوده که آغاز آن از سال 95 تا 96 با دستور مدیرکل ورزش استان تهران شکل ویژه ای به خود گرفت.
زرنگار ادامه داد: دستاورد این المپیاد ورزشی توجه به مسابقات بین المللی بوده که در حال حاضر ستاد المپیک 2020 و آسیایی 2018 با رویکرد پژوهش و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح تهران انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در دومین رویداد المپیاد ورزشی دختران و پسران نوجوان و جوان استان تهران حوزه شمال شرق توانست با 155 مدال از جمله 86 طلا، 46 نقره و 25 برنز جایگاه نخست را از آن خود کند.
المپیاد ورزشی استان تهران در مرحله دوم از بهمن ماه امسال در حال برگزاری است و حوزه های شمال شرق، جنوب غرب و شمال غرب توانستند جایگاه اول تا سوم را کسب کنند.
در پایان این مراسم از ورزشکاران مدال آور حوزه شمال شرق با اهدا لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.
تهرام/7247/7243//1348**1368

انتهای پیام /*

نظر شما