شناسهٔ خبر: 24189178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان| ‌قاضی‌عسکر: مردم مراقب باشند؛ حوادث صدر اسلام تکرار نشود

R7860/P1377/S6,67/CT11

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه مردم باید از حوادث صدر اسلام درس گرفته و مراقبت کنند که بلاهایی که بر سر رهبران شیعه آمد، تکرار نشود گفت: بعضی‌ها، مسئولیت‌ها را یک طعمه می‌بینند در حالیکه مسئولیت جای آزمون و خطا نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر امشب در جمع عزاداران فاطمی در حسینیه ثارالله کرمان با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: شرایطی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در صدر اسلام پدید آمد بسیار خطرناک و درس‌آموز است.

وی با اشاره به اینکه این حوادث می‌تواند در همه عرصه‌ها اتفاق بیافتد گفت: باید تحلیل و بررسی کرد که چه اتفاقی افتاد که دختر پیامبر اسلام را مظلوم قرار دادند و به شهادت رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه کسانی عهده‌دار زمامدار جامعه اسلامی شدند که رسول خدا(ص) فرموده بود هر وقت معاویه را روی منبر من دیدید شکم او را بدرید خاطر نشان کرد: در شرح نهج‌البلاغه "ابن حدید" نکاتی آمده که بسیار جانسوز است و علی (ع) را مظلومانه آزار و اذیت کردند.

وی تاکید کرد: اینکه مردم ما باید از حوادث صدر اسلام درس گرفته و مراقبت کنند که بلاهایی که بر سر رهبران شیعه آمد، تکرار نشود.

‌قاضی‌عسکر با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان گفت: رهبر معظم انقلاب به هر مناسبتی در سخنرانی تلاش می‌کند تا ما دچار ارتجاع نشویم و سخنان امروز ایشان را بشنوید.

وی با بیان اینکه نقاط آسیب‌پذیر یک جامعه دینی معلوم است و باید از تکرار آنها جلوگیری کرد افزود: یکی از مواردی که باعث می‌شود جامعه از هم گسیخته شود موضوع ظلم است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه در قرآن در سوره انبیاء آیه 11 امده است که قومی که ستمگر و ظالم بودند خداوند به دلیل ستمشان آنها را از بین می‌برد و قومی دیگر را جایگزین خواهد کرد بیان کرد: ظلم و ستم در هر جامعه‌ای باشد باعث فروپاشی آن جامعه می‌شود و در روایات آمده که عمر ستمگر کوتاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه گناه و نافرمانی خدا نیز از عوامل فروپاشی جوامع در جهان است افزود: در قرآن آمده که آلوده‌شدگان به گناه نابود خواهند شد و جامعه‌ای سعادتمند می‌شود که گناه در آن جامعه نباشد و یا کم باشد.

‌قاضی‌عسکر با اشاره به اینکه سیل گناه اگر آمد همه را با خود می‌برد و اینگونه نیست که گناه هر فرد جنبه شخصی داشته باشد بلکه یک جامعه را در آینده در بر می‌گیرد تصریح کرد: برای همین است که قرآن ما را به استغفار از گناهان دعوت می‌کند.

وی اختلاف و تفرقه را از دیگر عوامل فروپاشی جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در روایتی از رسول خدا(ص) نقل شده که با هم اختلاف نکنید و آنهایی که قبل از شما بودند اختلاف کردند و نتیجه آن هلاکت و نابودی است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: امیرالمومنین(ع) به خداوند سوگند می‌خورد که روزی را می‌بینم که به دلیل اختلاف، معاویه بر مردم مسلط خواهد شد و میفرماید دشمنان شما در مسیر باطل با هم متحد هستند در حالی که شما در مسیر حق از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنید.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی یعنی همین که مردم در 22 بهمن با همه سلایق می‌آیند و دنیا را از وحدت خود خیره می‌کنند تصریح کرد: اینکه استکبار به کشور ما حمله نظامی نمی‌کند از وحدت و انسجام مردم ایران است و این وحدت را در هشت سال جنگ تحمیلی نیز تجربه کردند.

‌قاضی‌عسکر با اشاره به اینکه اسلام طرفدار یک مدیریت عالمانه است و شایسته‌سالاری را توصیه کرده است افزود: اسلام سوءمدیریت‌ها را از عوامل فروپاشی عنوان می‌کند.

وی بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید مسئولیت‌ها امانت است و یک مدیر اسلامی به‌دنبال ثروت‌اندوزی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بعضی‌ها، مسئولیت‌ها را یک طعمه می‌بینند برای پیشبرد اهداف خودشان تاکید کرد: مسئولیت جای آزمون و خطا نیست که عمر مردم را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه اسلام اینگونه مسئولیت‌ها را خطرناک می‌داند افزود: امام علی(ع) به کسانی که دنبال پست و مقام بودند مسئولیت نمی‌داد.

‌قاضی‌عسکر بیان کرد: اسلام همه ظرائف را برای زندگی مردم در نظر گرفته و ما را به انجام آنها توصیه کرده تا در مسیر زندگی دچار انحراف نشویم.

وی با بیان اینکه حکومت می‌تواند مردم را در مسیر صحیح خود هدایت کند همان‌گونه که در بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی کاری کرد که امروزه یک فرهنگ شد تصریح کرد: افراد زیادی بودند که بعد از انقلاب مسئولیت گرفتند اما از آنجا که ریاست‌طلب بودند هم خود را نابود کردند و هم به مردم آسیب وارد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه بعضی مسئولین دوست دارند هنگامی که راه می‌روند افرادی دنبال آنها راه بروند گفت: این موضوع را برای خود یک جاه و جلال می‌بینند و اسلام اکیدا با این رفتارها مخالف است.

وی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری دوباره برای مقابله با قدرت‌های بزرگ و استکبار و تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کردند افزود: اما می‌بینیم که آنچنان که باید به این مسئله توجه نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما