شناسهٔ خبر: 24188461 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

چهار نماینده کشورمان درهفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان می روند

فردا و سه شنبه چهار نماینده کشورمان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان خود می روند .

صاحب‌خبر -
فردا در اصفهان تیم ذوب آهن میزبان تیم لوکوموتیو تاشکند است.این بازی از ساعت 16آغاز می شود.شاگردان قلعه نوعی در بازی اول برابر ۳ بر یک برابر حریف خود بازی را واگذار کردند این در حالی است که حریف در بازی اول ۵ بر صفر بازی را برده است.ذوب آهن به غیر از مهران درخشان مهر که مصدوم است ذوب آهن هیچ محروم و مصدوم دیگری ندارد.
امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار با لوکوموتیو تاشکند گفت: در بازی قبل قطر میزبان خوبی برای ما بود و امیدوارم ما هم میزبان خوبی برای لوکوموتیو باشیم.بازی قبل را واگذار کردیم. از دقیقه ۷۰ به بعد گل خوردیم. واقعا افسوس خوردیم که چرا بازیکنان ما با وجود یازده کیلومتر دوندگی در بازی شکست خوردند. تیمی که می‌خواهد در آسیا مقام بیاورد، علاوه بر این که باید از نظر روحی و روانی آماده باشد، باید شجاع هم باشد و باید به سمتی برود که مانند خلعتبری، عشوری و قاضی بازی کنند. حضور ذوب آهن در فینال لیگ قهرمانان آسیا به خاطر شجاعت بازیکنان بود و شجاعت آن‌ها باعث شد ذوب آهن یکی از بهترین تیم‌های آسیا شود. تیم ما در بخش هجومی بسیار عالی است اما مخاطب و تماشاگر می خواهد تیم ۲-۱ ببیند. گل‌های خورده ما اکثرا از روی اشتباهات فردی بوده است. امیدواریم سیستم ۳-۳-۴ با سیستم ۱-۲-۳-۴ هماهنگ شود.حضور تماشاگر انگیزه تیم را بالا می‌برد اما در تاریخ فوتبال ایران ۴۰ هزار نفر در داخل و ۲۰ هزار نفر در خارج از ورزشگاه تکرار نمی‌شود. تیم ذوب آهن از نظر فنی و اخلاقی بسیار خوب است و قهرمان سوپر جام و جام حذفی شده است. چرا باید صد نفر برای تماشای بازی‌های ما بیایند. اگر هواداران در ورزشگاه باشند، می‌توانیم به اهداف‌مان دست پیدا کنیم.
آندری میکلی‌اف، سرمربی لوکوموتیو ازبکستان، هم اظهار کرد: می‌دانم بازی سختی داریم. ذوب آهن قدرت زیادی دارد. فوتبال ایران قدرت خوبی در آسیا دارد. تیم ملی ایران هم به جام جهانی رفته است. بازی فردا برای ما سخت خواهد بود. ذوب آهن در بازی اول شکست خورده و در این مسابقه نیاز به امتیاز دارد. امیدوارم بازی خوبی را مشاهده کنیم هر چند که می‌دانم کار بسیار سختی داریم. بازی سختی داریم. امیدواریم فردا در اجرای برنامه‌های‌مان موفق باشیم. تاکتیک‌مان را نمی‌گویم تا فردا اجرا کنیم. تیمی که می‌خواهد به مرحله بعد صعود کند باید همه بازی‌ها را ببرد. سعی می‌کنیم فردا بهترین عملکرد خودمان را داشته باشیم. یک بازیکن‌مان به نام ریوالدو در دیدار فردا حضور ندارد. چیزی که از ذوب آهن می‌دانیم این است که همه بازیکنان این تیم با تجربه هستند و وضعیت فیزیکی خوبی دارند. توانایی بازیکنان ایرانی بالا است اما اگر ما قصد کسب امتیاز و پیروزی در این بازی را داریم، باید مراقب خط هافبک و خط حمله ذوب آهن باشیم. بازی‌های ذوب‌آهن را آنالیز کردیم و به نقاط قوت و ضعف این تیم آشنایی داریم. هدف ما کسب پیروزی است و برای این هدف هر کاری می‌کنیم.
 در دیگر بازی فردا تراکتور بازی میهمان تیم الغرافه قطر است.این بازی از ساعت 30/18 برگزار می شود.یکی ازنکات مهم این بازی حضورمهدی طارمی برای تیم الغرافه است که حساست بازی را دو چندان کرده است. مهاجم ایرانی الغرافه درباره بازی فردا می گوید: انگیزه زیادی برابر تراکتورسازی دارم و به دنبال کسب سه امتیاز این دیدار هستیم.تراکتور تیم خوب و ریشه دار در فوتبال ایران است. من شخصا احترام زیادی برای تراکتور قائل هستم.انگیزه خوبی برابر تراکتورسازی دارم اما این طور نیست که بگویم از رویارویی با تیمی ایرانی خوشحال هستم. می‌دانیم که تراکتور سازی حریف قدرتمندی است و به دنبال کسب نخستین پیروزی خود هستیم. فرزاد حاتمی مهاجم با تجربه تراکتورسازی که سابقه گلزنی در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در سال‌های گذشته را نیز داشته به دلیل مصدومیت فرصت حضور در مسابقه حساس این هفته مقابل الغرافه قطر را از دست داد.
سائلام سرمربی ترکیه‌ای تراکتور در نشست خبری قبل از این دیدار گفت: به حریف خود احترام می‌گذاریم. بولنت سرمربی الغرافه را می‌شناسم. می‌دانیم که کار سختی پیش رو داریم اما می‌خواهیم با سه امتیاز به خانه برگردیم.الغرافه تیم خوبی است و بازیکنان با کیفیتی مثل وسلی اسنایدر و مهدی طارمی را در اختیار دارد اما ما هم آماده هستیم.
سعد الشمری، مدیر باشگاه الغرافه قطر پیش از دیدار با تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما برای بازی با تراکتورسازی که برای ما اهمیت زیادی دارد و در میان هوادارانمان برگزار می شود، آماده هستیم. امیداوریم با حمایت هوادارانمان اولین ۳ امتیاز خود را در لیگ قهرمانان آسیا کسب کنیم.تیم تراکتورسازی را می شناسیم. این تیم بازیکنان خوبی را در ترکیب خود دارد و رقیب قدرتمندی است اما ما آماده هستیم تا ۳ امتیاز بازی را بگیریم.
در ادامه بازی روز سه شنبه پرسپولیس میهمان تیم السد قطر است.این بازی از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد. پرسپولیس در گام نخست رقابتها توانست با درخشش علیپور سه بر صفر حریف خود را در آزادی شکست دهد. هم السد و هم پرسپولیس در دیدار نخست خود به پیروزی رسیده‌اند و به همین خاطر برای صدرنشینی به دنبال پیروزی هستند.طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا محمد تقی الجعفری، داوری از کشور سنگاپور، قضاوت دیدار پرسپولیس با السد در لیگ قهرمانان آسیا را برعهده خواهد داشت.همچنین ولی تزو کمک داور اول و رونی کوه مین، کمک داور دوم این دیدار هستند. ولیتشمان کریشنان داور چهارم این بازی خواهد بود.
ویرا، سرمربی با تجربه السد بعد از بازی، گفت‌: خوشبختانه در دیدار نخست خود در لیگ قهرمانان آسیا به پیروزی رسیدیم اما هنوز مسیری طولانی در پیش داریم. بازی حساسی برابر پرسپولیس پیش رو داریم. از بازیکنان خواستم که در دیدار برابر العربی خود را خسته نکنند و بیشتر از توپ های طولی به جای پاس های کوتاه استفاده کنند و خوشبختانه در این هدف خود موفق بودیم.
در دیگر بازی روز سه شنبه اسقتلال به مصاف تیم الهلال می رود.این بازی در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط، پایتخت کشورعمان و به میزبانی استقلال برگزار می شود.پژمان منتظری کاپیتان تیم استقلال در نخستین دیدار این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و میلاد زکی پور مدافع چپ پای آبی پوشان به دلیل آسیب دیدگی این دیدار مهم را از دست داده اند. به جز این دو امید نورافکن هم که در جریان دیدار نخست آبی پوشان قدری دچار آسیب دیدگی شده بود با پشت سر گذاشتن دوره درمان در دوحه به شرایط مسابقه خواهد رسید.


وحید صابری

نظر شما