شناسهٔ خبر: 24188430 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیام تسلیت مقامات در پی جان باختن عده ای هموطنان در سانحه هوایی

رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان سقوط هواپیمای مسافربری را که منجر به جان باختن عده‏ ای از هموطنان شد تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
رئيس جمهور در پيامي سانحه بسيار تلخ سقوط هواپيماي مسافربري شركت آسمان در مسير تهران - ياسوج را كه به جان باختن عده‌اي از هموطنان عزيز منجر شد، تسليت گفت.
 
متن پيام آقاي روحاني به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
سانحه بسيار تلخ سقوط هواپيماي مسافربري شركت آسمان در مسير تهران - ياسوج كه منجر به جان باختن عده‏ اي از هموطنان عزيز ما شد، باعث تأثر فراوان گرديد.
اينجانب ضمن ابراز همدردي با خانواده‌‌هاي داغديده، اين مصيبت را به ملت ايران تسليت مي‌گويم و از درگاه ايزد منّان براي جان باختگان اين حادثه، رحمت واسعه و براي بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهي مسألت دارم.
لازم است وزير راه و شهرسازي براساس قانون سازمان هواپيمايي كشوري با حضور و تشكيل ستاد بررسي سانحه در اين سازمان، ضمن مديريت، پيگيري و انجام هماهنگي هاي لازم براي خدمات اورژانسي و امدادي توسط دستگاه‌هاي ذي ربط، علل اين حادثه را سريعا گزارش نمايد و تمام اقدامات لازم براي پيشگيري از تكرار اينگونه رخدادهاي ناگوار به عمل آيد. 

رئيس قوه قضائيه در پي سقوط هواپيماي مسافربري تهران به ياسوج و درگذشت جمعي از هموطنان ضمن تسليت به بازماندگان، از دادستان كل كشور خواست با تشكيل كميته اي علت وقوع حادثه را بررسي و نسبت به برخورد قانوني با مقصران اقدام كند.
 
 متن پيام آيت الله  صادق آملي لاريجاني به اين شرح  است:
حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي منتظري
دادستان محترم كل كشور
خبر سقوط هواپيماي مسافربري تهران- ياسوج و جان باختن عده اي از هموطنان عزيز موجب تاثر و تاسف شديد همگان شد.
 ضمن عرض تسليت به بازماندگان اين حادثه و طلب غفران الهي براي جان باختگان، لازم است سريعاً با تعيين كميته اي متشكل از افراد خبره در خصوص علت وقوع اين حادثه بررسي جامع و دقيق به عمل آمده و چنانچه فرد يا افرادي مقصر باشند نسبت به برخورد قانوني با آنان اقدام مقتضي معمول و نتيجه به اينجانب منعكس شود.
صادق آملي لاريجاني
رئيس قوه قضائيه
 
 رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با صدور پيامي، سانحه سقوط هواپيماي مسافربري تهران - ياسوج را كه منجر به جان باختن شماري از هموطنان شد، تسليت گفت.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، متن
 
پيام تسليت آيت الله هاشمي شاهرودي به اين شرح است:
­
انالله و انا اليه راجعون
سانحه تلخ و غم انگيز سقوط هواپيماي مسافربري مسير تهران - ياسوج و جان باختن تعدادي از هموطنان عزيزمان در اين سانحه هوايي موجب تألم خاطر اينجانب شد.
اين ضايعه تاسف بار را به پيشگاه امام عصر (عج)، مقام معظم رهبري، خانواده ها و بازماندگان داغدار آن عزيزان، ملت شريف ايران و مردم خوب و نجيب استان كهكيلويه و بويراحمد، تسليت و تعزيت عرض مي كنم.
اميدوارم با توجه به تكرار گاه به گاه چنين حوادث و سوانح تلخي در كشور، استاندارد سازي ناوگان هوايي كشور و تامين و تجهيز زيرساخت هاي آن با سرعت هر چه بيشتري در دستور كار قرار گيرد و مسئولان ذيربط نيز با دقت به بررسي علت وقوع سانحه اخير پرداخته و نتيجه آن را به مردم نيز ارائه دهند.
سيد محمود هاشمي شاهرودي
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
 
 پیام تسلیت آیت الله جنتی در پی حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری
­در پي سقوط هواپيماي مسافربري تهران - ياسوج و جان‌ باختن تعدادي از هموطنانمان در اين حادثه، رئيس مجلس خبرگان رهبري و دبير شوراي نگهبان پيام تسليتي صادر كرد.
 
 متن پيام تسليت آيت‌الله جنتي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
درگذشت تأسف‌بار تعدادي از هموطنان عزيز در حادثه سقوط هواپيماي مسافري تهران – ياسوج را به خانواده‌هاي داغديده تسليت مي‌گويم و از خداوند مهربان براي جانباختگان اين حادثه غمبار رحمت واسعه و براي بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل خواستارم.
 
وزير امور خارجه در پيامي، حادثه دردناك سقوط هواپيماي مسافربري و جان باختن تعدادي از هموطنان را تسليت گفت.
 
 متن پيام محمدجواد ظريف به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
خبر تأسف بار حادثه سقوط هواپيماي مسافربري مسير تهران - ياسوج كه طي آن ده ها تن از هموطنان عزيزمان را از دست داديم، بار ديگر همه ما را اندوهگين و عزادار كرد.
از طرف خود و تمامي همكارانم در وزارت امور خارجه اين حادثه غم انگيز را به عموم ملت ايران و خانواده مسافران و خدمه جانباخته اين پرواز تسليت مي گويم و براي جانباختگان آرامش اخروي و غفران الهي و براي بازماندگان داغدار آنها صبر و اجر مسألت مي نمايم. 
 
 آقای روحانی، به وزیر راه و شهرسازی دستور داد، تا با تشکیل ستاد بررسی سانحه، علل حادثه سقوط هواپیما را سریعاً گزارش کند.
* رئیس مجلس نیز کمیسیون عمران را مامورکرد، ریشه‌های این حادثه را مشخص کرده و پیگیری کند.
* هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، صبح امروز حوالی سمیرم سقوط کرد. باوجود اینکه تعدا مسافران این پرواز ، 66 نفر اعلام شده بود، شرکت آسمان ساعتی پیش اعلام کرد: یکی از مسافران پرواز تهران - یاسوج، از پرواز جا ماند و تعداد مسافران هواپیما ، با احتساب 6 خدمه پروازی ، ۶۵ نفر بوده است.
این هواپیما از نوع «ای تی آر»، ساعت 8 صبح از فرودگاه مهرآباد پرواز کرد و 50 دقیقه بعد، از رادار محو شد.
بلافاصله بیش از 100 گروه امدادی و عملیاتی از چند استان به محل سقوط هواپیما اعزام شدند اما عملیات جستجو به علت کوهستانی بودن منطقه و همچنین شرایط سخت جوی هنوز ادامه دارد.
 
در 4 استان اصفهان؛ کهگیلویه و بویراحمد، فارس و تهران، ستاد بحران تشکیل شده است. وزیر راه و شهر سازی پس از شرکت در جلسه ی کمیته بحران تشکیل شده در سازمان هواپیمایی، گفت: به محض وقوع این سانحه، ستاد بررسی سانحه با 11 کارگروه تشکیل شد.
آخوندی با اشاره به اینکه این هواپیما از ایمن ترین هواپیماهای برد کوتاه جهان است، گفت: با شرکت ATR به عنوان کمپانی سازنده هواپیما تماس گرفتیم، تا نماینده شان را به برای اعلام نظر به ایران بفرستند.
تیم های کوهنوردی که آشنایی دقیق با منطقه دارند هم قرار است تیم های امداد رسان را همراهی کنند.
 

نظر شما