شناسهٔ خبر: 24187849 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشکانی:درهای تیم ملی به روی همه باز است

سرمربی تیم کشتی فرنگی گفت: در‌های تیم ملی به روی همه از جمله سوریان، نوروزی و قاسم رضایی است.

صاحب‌خبر -

علی اشکانی سرمربی تیم کشتی فرنگی در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد اردوهای تیم کشتی فرنگی بیان کرد:از روز گذشته (یکشنبه) مرحله آخر اردوی تیم کشتی فرنگی برای حضور در رقابت های آسیایی شروع شده است.

او افزود:هدف ما از تشکیل این اردوها حضور پر قدرت در بازی های آسیایی و همچنین حضور در یک تورنمنت بین المللی در کشور اوکراین است. با توجه به اینکه هیچ مسابقه انتخابی را برگزار نکرده ایم ،نمی توانم به طور قطع و یقین بگویم حضور این نفرات در تیم ملی قطعی است.براساس نتایجی که این کشتی گیران در یک سال اخیر گرفته اند این افراد در اردو حضور دارند و نزدیک به 9 نفر هم برای حضور در رقابت های بین المللی عازم اوکراین می شوند.

اشکانی درباره زمان برگزاری تورنمنت اوکراین گفت:فکر کنم 2 روز زودتر از رقابت های آسیایی طی روزهای 6 و 7 اسفند ماه این مسابقات برگزار می شود و در صورتی که این ورزشکاران نتایجی خوبی را بدست بیاورند از شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات پیش رو برخوردار خواهند بود.

سرمربی تیم کشتی فرنگی در ادامه بیان کرد:درست است مسابقات انتخابی ملاک اصلی برای حضور در تیم ملی است اما با این وجود برگزاری مداوم این تورنمنت ها می تواند در مواردی که ما نیاز به تحلیل و آنالیز داریم و همچنین دچار مشکل هستیم ، می تواند گره گشای مشکلات این کشتی گیران باشد.

او درمورد جوانگرایی تیم ملی هم گفت:بعد از یک و سال خورده ای که در خدمت تیم ملی بودیم، برخی نفرات دین خودشان را به کشور عزیزمان ادا کرده اند اما با این وجود یک عده جدید هم به اردوهای تیم ملی راه یافته اند و در ضمن فرصت برای تمامی افراد مهیا است. ما باید به طور جدی برای ورزشکاران یک برنامه ریزی منجسمی داشته باشیم تا آنها بتوانند به پیشرفت این رشته در سالیان آینده کمک کنند.

اشکانی درباره اینکه آیا فرصت حضور در تیم ملی به سوریان،نوروزی و سایرین هم داده می شود یا خیر،پاسخ داد:درهای تیم ملی به روی همه باز است ولی با این حال سختی کار برای این ورزشکاران بیشتر از دیگران است و معتقدم تحمل تمرینات سخت و طاقت فرسا نیاز به نیروی جوانی دارد،همچنین از لحاظ روحی و روانی هم شرایط برای این افراد سخت است.

سرمربی تیم کشتی در واکنش به صحبت های بنا که گفته بود بهتر است سوریان،نوروزی و قاسم رضایی به کشتی برنگردند،گفت:به نظرم محمد بنا سالیان سال با این کشتی گیران کار کرده است و بهتر از اشخاص دیگر با خلق و خوی این افراد آشنایی کامل دارد.باید بگویم رسیدن به هدف خیلی سریع اتفاق می افتد اما اصل کار حفظ این عنوان است.ضمنا با توجه به نتایجی که یک دهه از سوی کشتی گیران با تجربه تیم ملی در رقابت های برون مرزی کسب شده است باید طوری عمل کنیم تا بهتر از گذشته نتیجه بدست بیاوریم و این مسائل تنها نیاز به پشتکار و حمایت مسئولان ذی ربط دارد تا چنین نتایجی دوباره رقم بخورد.

او در ادامه خاطر نشان کرد:نباید مسئولان متولی کشور توقع داشته باشند تا این کشتی گیران خیلی زود با قانون جدید آشنا شوند چرا که ما مانند برخی کشورهای اروپایی نیستیم که با اتوبوس از سوئد به آلمان برویم زیرا ما بر عکس این کشورها نیاز به اخذ روادید داریم و  همچنین به دلیل مشکلات سیاسی نمی توانیم در هر رقابتی حضور یابیم و برای آشنا شدن با قوانین جدید کشتی گیران ما نیاز به زمان دارند.

انتهای پیام/

اظهارات اشکانی درباره اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

نظر شما