شناسهٔ خبر: 24187678 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چرا از دستگاه "فرستنده اضطراری محل هواپیما"، سیگنالی ارسال نشد؟

یک کارشناس صنعت هوانوردی، گفت: دستگاه فرستنده اضطراری محل هواپیما، تا دمای منفی ۲۰ درجه کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

چرا از دستگاه فرستنده اضطراری محل هواپیما سیگنال ارسال نشد؟هوشنگ شهبازی کارشناس صنعت هوایی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هواپیمای ATR که دچار سانحه شده از دستگاهی به نام دستگاه ELT( دستگاه فرستنده اضطراری محل هواپیما ) برخوردار است که قادر است در دمای ٢٠- درجه و تا ٤٨ ساعت بر روی فرکانس ٤٠٦ و ١٢١.٥ مگا هرتز سیگنال ارسال کند.

وی، گفت: عمر مفید این دستگاه 48 ساعت بوده که قبل از هر پرواز باید چک و تعویض شود، اگر تاکنون سیگنالی از این دستگاه  دریافت نشده، کوتاهی در این خصوص صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما