شناسهٔ خبر: 24187632 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حسن اجرای بخشنامه صرفه جویی بر عهده شهرداران مناطق است

شهرداران مناطق 22 گانه موظف هستند تا با دقت بخشنامه صرفه جویی را پیگیری و اجرایی کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حسینی مکارم که در جمع شهرداران مناطق 22 گانه به همراه مدیران کل ستادی معاونت های مالی و اقتصاد شهری و شهرسازی سخن می گفت
، افزود: شهرداری تهران در دوره جدید تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از هزینه کردهای غیرضروری جلوگیری کند و در این راه کارهای زیادی هم صورت پذیرفته و معبرهای فساد زیادی نیز بسته شده است. لذا با توجه به ارزیابی های صورت پذیرفته لازم است تا شهرداران مناطق در روند اجرایی شدن بخشنامه صرفه جویی اقدامات پایدار تری را انجام دهند.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به شروع توزیع قبوض در سطح شهر تهران گفت: توزیع قبوض که از مهمترین منابع درآمدی پایدار در شهرداری تهران است از ابتدای هفته آغاز شده و تا هفته آینده قبوض به منازل و کسبه تحویل داده خواهد شد و
بر آن هستیم تا با جدیت و عزم بالا فرهنگ سازی موثری در این زمینه داشته باشیم.
حسینی مکارم در ادامه با اشاره به مقوله دیون و پیمانکاران ادامه داد: واقعیت این است که ما وارث بدهی سنگینی از مدیریت شهری گذشته هستیم و باید این دیون را تسویه کنیم.
شهرداران مناطق موظف هستند تا با پیمانکاران خود در ارتباط باشند و معضلات ایشان را در مناطق حل و فصل کنند چرا که ما پیمانکاران را از خانواده بزرگ شهرداری تهران جدا نمی دانیم و معتقدیم مشکلاتی که برای این قشر زحمتکش به وجود آمده است با وضع کنونی شهرداری تهران در ارتباط است و ما موظف به ایجاد شفافیت و پاسخگویی به ایشان هستیم.
وی افزود: نگهداشت شهر و هزینه های جاری در شهرداری تهران بسیار بالاست و ما باید با استفاده از ایده های جدید به کم کردن هزینه های جاری شهری کمک کنیم.
معاون مالی و اقتصاد شهری افزود: اگر بخواهیم در شهرداری تهران اعتماد سازی را به وجود آوریم باید به مردم پاسخگو باشیم تا مردم بدانند هزینه کردهای شهرداری در برابر پولی که مردم می دهند در چه ردیف بودجه هایی است و صرف چه اموری می شود. اگر موفق شویم تا پاسخگویی موثری را برای مردم داشته باشیم آن زمان است که شفافیت و انضباط مالی را برای شهروندان به وجود خواهیم آورد.
همچنین در این نشست مهدی رزمی مدیر کل تشخیص و وصول درآمد با ارائه گزارشی کامل از وضعیت در آمدهای مناطق 22 گانه شهرداری تهران گفت: با توجه به یک ماه پایانی سال و توزیع قبوض درآمدی شهرداری لازم است تمامی مناطق به صورت فشرده بر حسن اجرای توزیع این قبوض به فعالیت بپردازند.
 

نظر شما