شناسهٔ خبر: 24187242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با کارآفرینان:

اقتصاد ایران توانایی بزرگتر شدن را دارد/ تمام توانم را برای برداشتن موانع پیش رو به کار می بندم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقتصاد ایران توانایی بزرگتر شدن را دارد و در این راستا تمام توان خود را برای برداشتن موانع پیش رو به کار خواهم بست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری امروز یکشنبه در دیدار با جمعی از کارآفرینان با مبارک خواندن تشکیل مجمع کارآفرینان و توجه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به این تشکل، تصریح کرد: البته از نظام بندی مناسب و درستی در ایجاد تشکل ها و اتحادیه ها برخوردار نیستیم و با دوری از تعدد و پراکندگی باید به سمت تشکیل اتحادیه و تشکل واحد بزرگ برای هماهنگی بیشتر پیش برویم.
شریعتمداری با بیان اینکه کارگروه مشترکی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکل مجمع کارآفرینان برای انجام کارهای مشترک تشکیل می‌شود، گفت: باید به سمت حمایت تمام قد از بخش خصوصی و تشکیل شرکت‌های بزرگ به خصوص در حوزه صادرات برای بزرگترکردن کیک اقتصادی کشور حر کت کنیم چرا که اقتصاد ایران توانایی بزرگتر شدن را دارد.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات موجود علیرغم همه تلاش‌های انجام شده در کشور، افزود: تمام توان خود را برای برداشتن موانع پیش رو به کار خواهم بست و از صنعتگران انتظار دارم تا از وزارت صنعت، معدن و تجارت بخواهند که مسایل و مشکلات پیرامونی این بخش را حل و فصل کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری بازنگری قانون تجارت در دوران وزارت بازرگانی خود، اضافه کرد: این قانون که در آن زمان به مجلس تقدیم شد همچنان راکد مانده است و پس از شروع مسؤولیتم در وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به بازبینی و تدوین مجدد آن برای تصویب در مجلس شورای اسلامی اقدام کرده ام.
شریعتمداری با تأکید بر ضرورت تشکیل شرکت‌های بزرگ صادرات گرا و نگاه صادرات محور، تصریح کرد: 10 درصد از شرکتهای اروپایی 80 درصد از صادرات اروپا را انجام می دهند و ما نیز باید به سمت تشکیل شرکت‌های بزرگ صادرکننده حرکت کنیم.

گفتنی است در این دیدار صمیمی جمعی از کارآفرینان به بیان مشکلات پیش رو در حوزه مربوط به فعالیت خود پرداختند.

نظر شما