شناسهٔ خبر: 24187237 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم (ع):

واژه مقدس مسجد به خوبی در کشور تعریف نشده است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: واژه مقدس مسجد، آنچنان که شایسته آن است، در کشور ما تعریف نشده است.

صاحب‌خبر -

عباس سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه واژه مقدس مسجد، آنچنان که حق و شایسته آن است، در کشور ما تعریف نشده است، گفت: تاملی در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) و همچنین تدبر در اندیشه ها و سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، اهمیت موضوع مسجد را برای ما نمایان می کند.

 

وی افزود: اگر درک کنیم مسجد، مهم‌ترین کانون تصمیم‌ساز در جامعه اسلامی است، آنگاه قرآن را به عنوان کتاب مدیریت چنین جامعه‌ای، در مساجد آموزش می‌دهیم و در این آموزش به قرائت بسنده نمی‌کنیم بلکه تفسیر و آموزه‌های قرآن را نیز لحاظ می‌کنیم.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) خاطرنشان کرد: اگر قرآن به عنوان کتاب راهبردی در مساجد ما مطرح بود، آیا وضعیت اقتصاد و اخلاق جامعه ما این گونه بود؟

 

سلیمی اضافه کرد: اگر عظمت قرآن و آموزه‌های این کتاب الهی در مساجد برای مردم به ویژه جوانان تبیین می‌شد، آنگاه کشورهای اسلامی گرفتار کشورهای استعماری و فرد احتمالا دیوانه‌ای مانند دونالد ترامپ نمی‌شدند.

 

وی گفت: از ائمه‌جماعات مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد و سایر مسئولان مسجدی می‌خواهم که نگاه خود را به مسجد مورد بازنگری قرار دهند و از زاویه صحیح‌تری به این کانون و سنگر مهم نگاه کنند تا به ظرفیت بیشتری از مساجد دست یابیم.

 

 

 

نظر شما